08 maj 2009

Detta händer på Tallåsvägen!!

Helgen då jag och Sandra tapetserade om gästrummet och köket hade grannarna lite problem med brandlukt på övervåningen...
Ewa tyckte att all uppståndelse blev pinsam och rymde över till oss en stund :)
Jag däremot tyckte det hela var väldigt spännande och var tvungen att dokumentera!!

Som tur var verkar det som att det inte var någon fara för huset står då kvar!

Men så blev det då min tur att behöva tillkalla hjälp i måndags :( och det tyckte Robert var underhållande, paybacktime typ :) Mitt problem var dock inte lika dramatiskt men stackars "hjälparen i nöden" fick då stå på stegen bra mycket längre tid än vad brandmännen fick!!

Några timmar tog det men till slut så ordnade det sig... det krävdes dock att inhandla en bordsantenn!! Så nu kan jag se ALLA kanaler... bara jag inte rör mig eller har några katter i fönstret för då fladdrar bilden men man ska ju sitta still då man ser på tv... blixtstilla!!

SKOJA BARA!!!!

För övrigt så har snålAnnelie sänkt fjärrvärmen lite för mycket och lite för tidigt!! Robert klagade igår och erbjöd mig lite ved men jag vet någon som skulle stortrivas hemma hos mig... och det är Kakan det!!

5 kommentarer:

Hanna sa...

Här luktar det konstant brandrök, så jag är alltid orolig. Dock är det från grannarnas surved som det drar in, sjukt jobbigt.

Tack & lov för sommaren!

Anna sa...

Så söt han ser ut där på stegen min söta lilla brandman... öhh hm ja menar tv/radiohandlare :)
Han undrar dock när f** du hann ta det kortet :)

Annelie sa...

Du vet Anna... Han stod ju som där i ett antal timmar så nog fanns det tid för mig att ta kort :)

Cupcake sa...

Oj oj oj va jag skulle trivas i din kyliga villa.Hoppas du har lika kallt på Hembygdsdagarna!

Annelie sa...

Jag ska göra mitt bästa för att hålla värmen borta :)