15 september 2008

Inte Tildes dag idag...

Tilde hade lite otur i stallet idag... Det började med att hästen klev henne på foten och sen tyckte hon det var läskigt då hästen sprang och som om det inte räckte så biter hästen henne!!!' Stackars barn och inte är det till nån hjälp att ha en helt otroligt okunnig mamma heller =( Jag kan ju INGENTING om hästar... Jag kan inte tyda en häst alls. På en hund eller katt så ser man ju tecken på deras sinnesstämning men jag ser inga som hellst kroppsspråkstecken på en häst. När jag trodde att hästen var irriterad/arg så visade det sig att den var kittlig!! Det stör mig att jag är så okunnig. Om jag kunde lite mer så kanske jag skulle var mindre rädd för hästar. Alltså jag menar inte att jag är rädd så att jag inte kan gå in till en häst, jag tycker att de är väldigt vackra djur och klappar och borstar dem gärna men det räcker så... Eftersom jag inte kan nått så känner jag mig inte heller trygg om jag måste gå in i ett bås och utgången är på fel sida av hästen... Jag vill snabbt kunna utrymma båset då jag känner mig osäker på hästens humör även om det visar sig att jag bara har kittlat honom/henne. När jag läser igenom mitt inlägg så inser jag att jag har egentligen ingenting på ett stall och göra!! Aja om det nu är så att tilde kommer att fortsätta med ridning så lär jag väl mig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom och hälsa på mig! Då kan du lära känna hästar ju :D

Anonym sa...

lär du mig deras kroppspråk då också?

Anonym sa...

kan ju försöka i alla fall :)