14 september 2008

Dankes 30års fest!!

Jag skulle ju vara duktig och ta en massa kort MEN jag var så upptagen med att filma hela kvällen sååå korttagningen blev nästintill obefintlig... Danke fick iaf börja sin dag med att sjunga tillsammans med Eneröd utanför Tallen... ...och sedan fick han sjunga nationalsången nere på Tjärnvallen inför fotbollsmatchen som började kl.15.00. När det var gjort så åkte vi buss till Häggås där vi åt, drack, umgicks, sjöng, drack och sen drack vi väl ännu mer =) Och där tog väl minnet slut... Kan tänka mig att jag såg ut så här då: Minnet kom tillbaks vid ca.01.30 Då upptäcker jag att jag har en telefon för mycket och börja inleda ett mycket svårt detektivarbete tillsammans med Jonas. Det tog väl oss en kvart ungefär för oss att lista ut vems telefon det var =) Så här "ungefär" lät vårat smarta samtal... Jag: -Mäh jag har en telefon för mycket!! Jonas: -Den tar jag eftersom jag ska ringa en massa samtal Jag: -Okey, undra vems telefon det är? Jonas: -Vem det än är så känner han/hon oss båda eftersom vi finns bägge två i kontaktboken!! Jag: -Hmmm Jonas: -Men du jag vet!! Jag: -vaddå? Jonas: -Jo men om jag ringer dig så ser ju du vems telefon det är!!! Jag: -Jaaaaaaaa vilken BRA idé Jonas ringer och jag står redo med min telefon för att se vems telefon det kan tänkas vara... Men när min telefon börjar ringa och Håkans namn visar sig så fattar jag inte att det är Jonas som ringer från Håkans telefon utan säger: -Du måste vänta med att ringa för nu ringer Håkan!! Jag önskar verkligen att jag kunde med ord beskriva Jonas ansiktsuttryck då han håller upp telefonen och säger: -Men Annelie det är ju JAG som ringer.... det är alltså HÅKANS telefon!!! Jag: -Jaaaaaaaahaaaaaaaaaa Sen när jag skulle promenera hem fick jag fyllehicka och när jag kommer och går där så möter jag en som är ute och rastar hunden... Fy fan vad det skulle ha sett ut =( raglandes samt med fyllehicka... jag skäms... det var ju inte så att jag bara gick förbi heller utan att samtala med den där mannen... jisses... och när jag kommer hem så upptäcker jag att jag tappat nyckeln... men jag hade som tur var en i reserv undangömd ifall detta skulle inträffa... Japp så är det... man blir inte smart av sprit... Dagen idag kontaktade jag dom som skulle städa för att be dom kolla efter en nyckel men dom hittade ingen... Och självklart så gjorde dom inte det eftersom jag upptäckte bara för en liten stund sen att den låg ju i jackfickan!! Så då fick jag ju vara glad en stund tills jag upptäcker att batteriet till videokameran är borta!! Hur lätt kan det va då att beställa ett nytt batteri till en videokamera som är 10år gammal?? =(

Inga kommentarer: