27 april 2008

Trött

Min favoritsysselsättning på helgerna är ju att sova men det har blivit lite av det denna helg... Kyrkan brukar ordna läger lite nu och då för barnen som är med i Kören och Huset fullt och denna gång bar det iväg till Leos lekland under dagen, middag i Åsele och sedan övernattning på församlingshemmet. Jag var så nyfiken på det där Leklandet så jag frågade ifall jag fick följa med och som tur var blev det plats över för mig. Så på lördag morgon var det bara att kliva upp tidigt för att hinna med bussen men det var det värt för jävlar så skoj jag hade!! Bussfärden var tom. helt okey (jag som annars HATAR att åka buss) =) Jag hade väntat mig ett jäkla liv men det var hyffsat lugnt... När vi kom tillbaka till Vilhelmina stannade flickorna kvar på församlingshemmet och jag körde till Latikberg för att skjutsa Sandra och några kompisar till hotellet men eftersom det blev en aningens tidigt så fick dom följa med mig hem en stund och sjunga lite Sing Star innan utgång. Precis då jag skulle skjutsa iväg dom så ringer Tilde och ville hem så jag fick åka förbi och hämta henne efter att dumpat av sångfåglarna... Sen var det då äntligen läggdags och jag riktigt längtade efter att få sova och så visade det sig att det skulle bli en helvetesnatt... Vaknade 04.00 av att Spiken satt och skrek vid altandörren och ville in och när jag öppnade för att släppa in honom så svär jag på att jag tyckte att det såg ut som att det hade snöat!! Det hade lagt sig ett lager av snö på altanen och jag blev skitdeppig... Men när jag vaknade imorse fanns det inget tecken på att det jag sett skulle ha varit möjligt sååå jag måste ha sett i syne... Klockan 06.00 vaknade jag igen av att det kändes som att mina äggledare höll på slå knut på sig, jävulsk vilken mensvärk jag hade!! Det var helt omöjligt att ligga och försöka sova så det var bara att kliva upp och värma vetekudden och slänga i sig några alvedon, 07.00 gav det med sig och jag kunde somna om. 08.00 ringde väckarklockan och det var bara att kliva upp och skjutsa Tilde till församlingshemmet för det blev bestämt på kvällen att hon skulle tilbaka och äta frukost med sina kompisar och sen skulle det vara några lekar innan de följdes upp till Kyrkan.. 11.00 Familjegudstjänst 12.00 Lunch på församlingshemmet 14.00 Skjutsa Tilde på kalas 16.00 Hämta Tilde !7.30 Middag med flera hungriga barn som valt att äta här istället för hemma 18.00-20.00 Alla söndag är tvn bokad av mig just den tiden för att först se Miami Inc och sedan LA ink... jag riktigt längtar!!

Inga kommentarer: