22 april 2008

Spårlöst försvunnen

Det var en mycket irriterad och slutligen förbannad Annelie som gick omkring idag och letade sin ryggsäck. Jag blev tvungen att gå igenom hela dagen i huvudet så som jag alltid gör när jag tappat saker (det händer ju tyvärr rätt ofta) Jag hängde upp ryggsäcken brevid min jacka i hallen på jobbet i morse, sen tog jag ut mobilladdaren och gick in i köket och la telefonen på laddning sen dess hade jag då inte sett min ryggsäck!! Det var iofs inte förän vid 13.00 som jag upptäckte att ryggsäcken var försvunnen. Vart i helvetet hade den tagit vägen?? Problemet är ju att alla kommunalanställda går ju omkring med sån ryggsäck så det var ju inte en omöjlighet att någon hade tagit fel. Hmmm frågade mina arbetskollegor om dom tagit fel när de gick på lunch eller nått, men icket. Nästa steg efter att ha letat igenom hela bygget blev att ringa till föräldrar som kan tänkas ha en sån ryggsäck om de råkat fått med sig den hem när dom hämtat/lämnat sina barn men nope, ryggsäcken var helt borta!! Nu började jag bli stressad och förbannad, jag behövde den ju, jag hade ju plånboken i den och skulle handla efter jobbet!! Som tur var så tänkte en jobbarkompis till och kom på att personal från förskoleklassen hade ju varit på besök på förmiddagen, kanske att nån av dom hade fått med sig den? Mycket riktigt en av dom hade råkat ta med sig den =) VILKEN JÄKLA TUR!! Hon kom skamsen upp med ryggsäcken och tyckte att nu var det min tur att göra bort mig men jag svarade: "-Tyvärr jag gör aldrig fel, jag är perfekt!!" (ehhh, eller?) Och så var Annelie glad igen... Sen blev jag mindre glad när jag gick in på för att handla mjölk och en personal frågade om bilen som står på deras parkering... SUCK!! Jag VET att bilen står på mig men det är inte jag som har ställt den där... vilket var ett väldigt korkat svar kom jag på sen eftersom det är väl inget vidarns bra argument precis... Ringde Bjarne på en gång när jag gått ut därifrån och sa till att nu vare bara att han flyttade på bilfan!! När jag kom hem sen fick jag dåligt samvete för att jag låtit så arg så jag blev tvungen att ringa och be om ursäkt... Snacka om humörsvängningar... mens på gång... Sånna dagar borde jag låsas in...

3 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha

Anonym sa...

gotta löööv you for that!


förresten drömde jag att din malou var med i wild kids inatt. så det bådar gott ;)

Anonym sa...

Hmm tyvärr så är lilla fröken Malou lika glömsk som sin mor sååå hon missade att skicka in ansökan i tid... typiskt =(