23 april 2008

Oälskad

Idag har Tilde fått tagit första cykelturen!! Hon har tjatat i flera veckor och nu var det äntligen dags, styret var för långt ner och även sadeln men eftersom jag inga vertyg har så fick hon lov att ha det så och hon klagade inte även om det såg lite lustigt ut. Jag såg min chans att få komma ut och promenera så vi tog Bergbackarundan, Tilde skötte sig exemplariskt i trafiken och jag måste säga att det var helt perfekt att gå efter henne eftersom man fick upp tempot lite när man jagar en cykel... Sen kan jag inte förstå hur jag ska tordas släppa henne ensammen ut på samhället. Jag har insett att mina föräldrar kan inte ha tyckt om mig speciellt mycket eftersom jag både fick gå på badhuset och cykla på samhället själv i mycket yngre ålder än vad mina fått/får. Jag blir rädd varje gång som dom går utanför dörren, jag är extremt hönsig men va faan dom är ju det bästa jag har!!

Inga kommentarer: