23 juli 2013

Dag 39

Klev upp 08.30 och städade garderoberna...
Jag har ett grymt flyt på att vara huslig just nu och det känns fantastiskt bra!!!
Jag behövde några veckor där jag inte gjort någonting alls för att känna lusten att vilja börja göra nått :)
För somliga är det vardagsgöra men inte för mig, jag prioriterar oftast annat och blir som lite efter med allt annat i hemmet. Mig gör det inte så mycket, tror att andra stör sig mer på mitt ointresse...
Att göra saker för att man känner för det passar mig bäst, inte för att man tror att man måste eller för att man försöker leva upp till nån slags norm!!!
Göra det man känner för att göra och umgås med folk som man mår bra av att vara med och som ger en positiv energi är precis vad alla behöver!! Skit i allt som förväntas av dig och jag garanterar att du lär må betydligt mycket bättre, en glad mamma är en bra mamma :)

Det blev ju lite kläder att kasta efter min rensning och det var inget som som nån annan ska behöva ha på sig så det blev en liten tur på soptippen och efter det levererade jag Siris skor till Gudmund och Bertie.
Blir alltid lika glad när jag träffar dom, extremt härliga människor!!
Även Berties son med familj var i Bränna, dom har jag aldrig träffat tidigare så det var trevligt :)

försökte även leta åt silvertejpen i Bränna så att jag kan laga dammsugarmunstycket (det där var ett bra hänga-gubben ord) som Malou brutit sönder men fann den inte så jag fick låna ett av Ewa istället.
När huset var dammsugat släppte jag in Myra och hon hann bara vara inne en kort stund då jag upptäckte att hon droppat blod tamesatan ÖVERALLT!! Usch vad jag avskyr då hon är i löpen, jag gav henne snabbt mat och sen fick hon gå ut i buren igen...

När ungarna sen drog till kompisar la jag mig i soffan och såg en film och tog ett glas vin, kanontisdag!!!

Inga kommentarer: