19 juli 2013

Dag 33, 34 och 35

Onsdag den 17:e spenderades en stor del i källaren...
Hade mutat flickorna att hjälpa mig att rensa och städa lite och det har vi verkligen gjort, känner mig löjligt nöjd.
En del grejer ställde jag ut på gården och skrev på facebook att det var bara att komma och hämta om det var nån som ville ha grejerna, jag blev av med allt :) Snabbt och enkelt, sånt gillar jag!!
Sedan var det dags att fira Sarah med middag på hotellet.
Jag blev grymt besviken, låååång väntan, kall, torr och smaklös mat... jättetrist!!!
Men vi hade det trevligt iaf och det var ju viktigast men det lär dröja innan jag äter på hotellet igen...
Efter middagen fortsatte jag och Carina att ha det trevligt i hennes trädgård :)

På torsdag väcktes jag av Robert som så snällt erbjöd sig att ta mitt skräp till soptippen då han själv skulle dit med släpvagnen.
Efter det så slängde jag ut en förfrågan om ett cykelställ på Facebook och sen så var det kl.14.00 kaffe hemma hos mig. Mycke kaffe blev det då Carina, Henrik, Anders, Sara och lille Kewin kom på besök.
jag fick napp på cykelställförfrågan så efter att kollat upp aset till cykelställ konstaterade vi att vi behövde en släpvagn för att frakta hem den och Robert var bussig och lånade ut sin.
Dagen avslutades med film i det lilla grå huset.


Började fredagen med att vispa ihop en våffelsmet och sedan gick jag ut och grävde ner cementklossarna som satt på cykelstället så nu står den på plats och förhoppningsvis kommer flickorna att använda den.
Drack sen lite kaffe med Ewa och efter det fick jag ögonbrynen fixade av Kajsa.
Innan jag och flickorna drog på fiskeutflykt kom Carina, Jenny och hennes söte lille gosse förbi och spanade in cykelstället.
Det blev ingen fiskelycka för jag och flickorna för det började blåsa så förbannat men vi gräddade iaf våfflor och grillade kvarnåsar och mådde riktigt gott.




När vi kom hem vilade vi och såg film innan jag skjutsade dom och Emilia till Malgovik och nu väntar jag bara på att få fara och hämta hem dom, jag börjar på att bli trött!!



Inga kommentarer: