19 juni 2013

Sommarlov!!!

Malou fick sitt betyg utdelat på Folkets Hus och hennes slit/engagemang har gett resultat, hennes betyg har blivit bra mycket bättre jämfört med i vintras.
Jag är alltid stolt över henne men eftersom jag vet att hon var missnöjd med sitt senaste betyg och nu i vår gett allt så känner jag mig extra stolt...


Detta var även sista gången som jag gick på Volgsjöskolas skolavslutningar för mina barn då Tilde nu gick ut 6:an... Känns lite ledsamt men jag tror att 7:an kommer bli bra mycket trevligare för Tilde än vad mellanstadiet har varit :)

Så fort alla var klara så skyndade vi oss iväg till Bollvattnet och firade in sommaren.
Det blev mys på hög nivå... folieknyten med röding, Malous sallad och färsk potatis var en helt magisk smakupplevelse och sedan eldade flickorna igång bastun.
Där mådde vi så gott som man bara kan och jag kan lugnt påstå att det var mitt absoluta bästa bastuminne!!!

Dag 1 av sommarledigheten tillbringade vi på Middagskullen på Krilles stugtomt där det var dags att förbereda inför gjutning... Man kände sig rätt överflödig men hjälpte till så gott man kunde samt njöt av den fantastiska utsikten och mat som Sabina kom upp med, plus en liten
glassutflykt med flickorna :D
Krille kommer aldrig kunna se sig less på utsikten från sin altan!!!

Dag 2 började jag dagen med att fixa matsäck till Tilde som hade bortamatch hela dagen och skjutsade henne till Tjärnvallen. Sedan blev det lite städning här hemma innan det var dags för Malous fotbollsmatch. Carina kom också och höll mig sällskap och i vanlig ordning då Carina är med så måste det finnas mat!!!
När matchen var slut hämtade vi Olivia och vi intog lite mat på altanen, sedan blev det alkoholintag och altanhäng hela kvällen. Carro kom också och vi hade det jättetrevligt!! Ett fantastiskt slut på denna termin och en bra början på en sjukt lång ledighet i sommar...
 Dag 3 lurade jag med Carina på loppis både i Meselefors och Dorotea.
Ingenting mer än en korv och kaffe i Dorotea blev inhandlat men det var ändå en trevlig roadtrip.
Vi kollade kaffets värme och insåg att man måste köra MINST 2½ mil innan OK-kaffet är drickvänligt.

Dag 4 tog jag på mig några timmars jobb, även om man har lång sommarledighet så måste man ju tänka framåt och säkra lite julledighet :)
På kvällen spelade damlaget match mot Umeå IK f17.

Även Dag 5 tog jag på mig några timmars jobb men det blir dom sista på myyyycket länge :)
Sen firade vi min RIKTIGA sista arbetsdag med grillat och gräsklippning... lovely!!!
Samt att när jag kom hem efter jobbet fann en en vacker bukett hängandes på min dörr från en fantastiskt familj...
Känner mig mycket lyckligt lottad med så fina människor i mitt liv!!!







1 kommentar:

Cupcake sa...

Oj oj, nu är du ledig sjuukligt länge. Tänk så mycket kul vi ska hitta på! Måste först bara lösa boende i Lycksele, sen kan vi slappna av :)