12 november 2012

Ser bra ut??!!

Huvudvärken är grym och ögat ser förjävligt ut så idag bestämde jag mig för att besöka läkare igen.
Han sa ju faktiskt att jag skulle komma dit om det blev värre... det är även läkaren som bett mig fotografera ögat varje dag!!
Fick en röd snygg racerbil när jag satt och väntade och tyckte synd om mig själv av finaste & bästaste Åsa (förra gången fick jag en studsboll och ett diplom) - vuxenpoäng noll!!!

Läkarundersökningen i övrigt var rätt underhållande :) Han droppade i nån skit i ögat för att se om det var nån skada och sedan säger han:
-Näe ingen skada, det ser bra ut... eller näe det ser förjävligt ut men du förstår det ser ändå bra ut...

Annars fick jag väl väl ungefär samma svar som i lördags men denne läkare försökte sig på en synundersökning... hahaha!!
Han menade på att så länge det inte är nått fel på min syn så är det ingen fara...
Men om min syn försämrats var en aaaningens svår att faställa eftersom jag inte använt glasögon dom senaste 5 åren...
Åhh gud vad jag kände mig som en mogen 34-åring vid dagens läkarundersökning.... NOT!!!

Doktor:
-Kan du se vad det står på den här raden?
Jag:
-Om N är första bokstaven sååå japp det kan jag!!


Inga kommentarer: