04 augusti 2012

Tv-kanaler eller inte det är frågan...

Det har slagit mig att då vi ätit middag hos barnens far så är flickorna med och hjälper till SJÄLVMANT ,utan att man bett dom. Dom är sociala och intresserade av att hjälpa till, laga mat, duka, göra sallad osv.
Men här hemma så måste jag nästan alltid be om hjälp...
Nu hjälper dom ju till om jag ber dom, det är inte det som är grejen dom är superduktiga mina töser.
Men vad är skillnaden? Varför självmant hos Bjarne och hos mig måste jag be om det??!!
Dessutom så behöver jag mer hjälp i köket än vad Bjarne gör, han är sjukt mycket bättre på att laga mat än vad jag är!!
Nåväl dessa funderingar kom upp igen då jag satt ute ensam och grillade igår och då frågade jag Malou om detta, vad är grejen liksom??!!
Fick till svar..
"Men pappa har ju inga tv-kanaler!!!"
Det är alltså DET som gör att man blir mer intresserad av att hjälpa till!!!
Brist på annat att göra!!!
Fatta vad god lust jag fick att kasta ut alla datorer, tv-apparater, tv-spel och annat som håller dom sysselsatta!!!
Fast nu kan det ju vara så att det är semestern som gör mig mer social än vanligt och vill ha sällskap hela tiden :)
Man kan ju vara social då man ser på tv också...
...och med tanke på att det oftast är filmkvällar som vi myser tillsammans i soffan och "umgås" så vill jag nog ha min tv kvar.
Fast det där utbudet av tv-kanaler tåls att tänka på... kanske inte ska förlänga mitt abonnemang hos Boxer?

Idag var iaf jag och Tilde och överlämnade Tildes gamla cykel till Lukas och en flytväst till Aron.


Lukas verkade mycket nöjd med cykeln och jag förklarade vad som behövde åtgärdas och den informationen förde han sedan vidare till sin far :)
Syster bjöd på gofika och vi hann med å surra av oss innan Aron behagade att vakna och då skulle Lukas visa oss lite tricks på studsmattan.



När vi kom hem drog Tilde på Saiva och badade med Amanda och jag klippte gräset innan det blev dags att göra nån middag.

Kvällens filmer blev iaf...
Godkända av flickorna men hittills gillar dom The Goonies bäst :)

Inga kommentarer: