15 maj 2012

Några dagar med blandat humör

Varit lite ledsen då jag tänkt tillbaka 17år tillbaka i tiden då jag fick det tråkiga beskedet att min far valt att lämna mig/oss två veckor innan jag fyllde 17år...
Ägnade några tankar och tårar men hur trist detta än må vara så är jag dock ändå så glad och tacksam över allt annat som hänt mig under dessa 17år och alla fantastiska människor som jag har runt omkring mig så man kan verkligen säga att livet går vidare trots tråkiga besked och händelser, å tur är väl det!!!

Spenderade lördagen i gott sällskap, fick skratta mycket och alldeles för länge in på natten :)

Söndagen var man bjuden på klockan2 kaffe hemma hos raraste vännen Carina och där dukades minsann finservisen fram i salongen, ska det va så ska det va!!
Nu var det inte bara kaffet som lockade utan Carina ville även få sig en första tur i Jettan och det såg jag verkligen fram emot!!
Vi började lite smått med nån ragg runt Vilhelmina, även Karro fick sig en liten åktur innan vi våldgästade hemma hos henne och Uffe,  jag ville ju få mig en liten guidad rundtur i deras nya hem :)
Sen bjöd jag Carina på en liten roadtrip runt Dalasjö, Bäsksele och Meselefors mycket trevligt och jag tror att hon blev sjukt imponerad över det grymma bakljudet i min lilla bil :)

I måndags kom flickorna hem och jisses vad jag har längtat!!!
Känns gott ända in i hjärteroten att ha dem hemma igen <3

Fick även besked från läkaren om mitt magnetröntgenbesök...
Då blev jag tillfälligt deppad igen.
Jag har en... "bristning i plantarfascians band där den fäster vid hälbenet"
Googlade och det visade sig att det kan ta över ett år innan man är helt symtomfri. Efter mitt korta deppande valde jag att tro att det inte behöver gälla mig, som Carina sa: "Bryt ihop å kom igen!!!"
Ringde min sjukgymnast idag, onsdag, och fick det förklarat på svenska och även en tid för undersökning nästa torsdag. Tills dess skulle han räkna ut en plan hur vi nu ska gå vidare för att göra situationen mindre smärtsam för mig, jag gillar min sjukgymnast!!!

Idag känns det som våren-sommaren är här!!
Det är sjukt varmt ute och jag har inte en gnutta snö på gården.
Firade detta med att elda upp julgranen!!
Och då vi ändå hade en eld i grillringen så åt vi ute, myyyyyyyyyyyys!!!

3 kommentarer:

Marie sa...

Gud, är det SJUTTON år sen??
Jag minns den dagen glasklart jag också....kram!!

Cupcake sa...

Ja en vemodig helg, som fick ett trevligt slut. Puss!

Annelie sa...

Jopp Marie 17år it is, tack för kramen :)

Å vilket slut sen!!! Kan det bli nått annat med sånna vänner som jag har :) Stor puss tebax