13 januari 2012

Extremt tacksam

Efter att flickorna fått passa upp mig i veckan så tänkte jag att jag skulle bjuda på nått gott som tack för all hjälp.
Det blev iaf en löjligt god räkpaj, enkelt och gott sånt gillar jag :)

Ingredienser:
200-300 g räkor el. kräftor (jag använde både)
100 g vitlöksost
2 dl ost
2 ägg
1 burk crème fraiche
1-2 msk dill
Pajdeg:
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
50 g smör
1½ dl mjölk
Kör ihop degen i matberedaren, tryck ut den i pajformen och häll sedan räkorna/kräftorna i pajskalet.
Blanda ihop övriga ingredienser i en bunke och häll blandningen över räkorna.
Grädda 25min i 175 grader.

Medan pajen var i ugnen så svepte en angenäm må-bra-känsla över mig.
För ögat stod en vacker tulpanbukett på bordet som Christina kommit förbi med tidigare idag och för örat flickornas buller då dom gjorde sallad.
M.a.o allt var som gjort för att bara känna sig sjukt nöjd.

Veckan har varit pest på alla sätt och vis men det som har förgyllt tillvaron är alla fina människor som jag har omkring mig som på olika sätt visat att dom bryr sig om mig...
Det behövdes och jag är en mycket lyckligt lottad kvinna som har er.
Med detta har jag räknat in usb med härligt tuffa män, sms, telefonsamtal, ni som handlat åt mig, besök, färdtjänst, sända tankar, erbjudan om att hjälpa till och sist men absolut inte minst mina fantastiska brudar som fått ta hand om allt här hemma och då menar jag verkligen ALLT!!!
Nu har jag inte tid med detta längre för nu ska jag spöa flickorna i Yatzy :)

Inga kommentarer: