01 december 2011

Julminnen

Jag har uruselt minne, kan knappt återberätta vad som hände igår MEN är det nått som jag minns så är det julprylar från det jag var liten.
Som tur är har jag lyckats roffa åt mig en del julpynt från min barndom och har smått börja samla på mig mer i samma schanger...
Dessa papperstomtar hade vi på skåpluckorna och några av dom jag har är ifrån då jag var liten medan några har jag budat till mig på tradera, har jag tur så kanske jag lyckas få tag på fler.
Även julgardinerna är minnen från barndomen, då iform som julduk men jag har sytt om den till julgardiner istället.

Hittade några porslinstomtar på Strandskolans loppis i lördags som jag minns att vi hade, kanske har mamma dom än?
Blev sugen på att investera, dom gick på 150:-/styck, men lät bli...
Dom ser lite elaka ut, smått läskiga och jag tror att det var det som fick mig att inte köpa dom (samt ekonomin)
FAST även om julpyntet är ruskigt fult så kan jag inte låta bli att fylla mitt hem med sånt som jag minns från då jag var liten... kanske just bara därför att jag minns det :)

Inga kommentarer: