04 november 2011

Känner Lugnet

Länge sen jag skrev nått så jag tänkte jag skulle uppdatera lite, för det har ju givetvis hänt MASSOR :)

Haft massvis med finnar, sånna där stora inomjordiska äckliga vulkanliknande.
Glömde ta kort så ni får fantisera...

Avfärgat mitt hår hos Kajsa.
Saken är den att Kajsa faktiskt SA att det inte skulle fungera men varför skulle jag lita på henne?
Hon är ju bara utbildad frisör, jag var tvungen att bli överbevisad och det blev jag :(
Har man ljust hår får man en ljus utväxt, så långt hängde jag också med MEN vad spelar det för roll??!!
Joooo en ljus utväxt då man färgat håret mörkt gör att det ser ut som att man inte har nått hår in mot skallen.
Så om man inte hela tiden färgar utväxten så går man omkring och ser flintskallig ut, jättekul NOT!!
Jag fixade det inte, jag såg bara den där flinten och mådde psykiskt dåligt.
Kajsa gav mig en hel del menande vadvardetjagsa-blickar då hon i 3½ timme kämpade med mitt hår en vacker lördagsförmiddag.
Vi kom dock överens om innan jag lämnade Studion att hädanefter ska hon få bestämma och jag ska lyssna, det blir en ny erfarenhet.


Sedan fick jag träffa Aron som enligt Lukas
inte heter Aron utan han heter lillebror.



Blev en hel del mys i soffan den dagen :)
Som tur var så ställde lille Aron upp på det också...
Han sov hela tiden, jag gillart!!

Annars har dom två senaste helgerna och veckokvällarna inneburit en hel del soffmys och filmtittande med flickorna, 
avundsjuka på Carina som for och såg Melissa Horn, 
rensande ute inför vintern, 
rensande inne efter nått/några års förfall, 
sjuk Tilde, 
spontana inköp så som ett pingisbord som jag inte har plats för och en bil som drar för mycket soppa,
Bilstereobekymmer, 
dvdproblem, 
skruvat ihop en byrå till mor,
pajätande hos mor,
magiskt besök på soptippen, 
roligt pass på BC som gjorde mig energihög men dagen därpå var jag tillbaka till mitt normala energilåga tillstånd.
SAMT...
Finaste vännen Carina har ju fyllt år!!
Tidigare i veckan la hon ut en bild på Facebook från en höstkväll då vi åt fondue på altanen och myste i kylan.
Jag kände först glädje över allt roligt som vi gör tillsammans men sedan också lite sorg över att allt vi har planerat att göra är helt plötsligt slut...
Vi har ju gjort allt som vi planerat!!!
Vad kommer att ske härnäst liksom??!!
MEN efter att ha besökt födelsedagsbarnet på hennes dag, ätit av hennes fantastiskt goda tårta och gjort upp några planer inför framtiden så känns allt genast mycket bättre :)
Jag famlar inte omkring i ett planlöst tillstånd längre...
VI HAR JU HUR MYCKET SOM HELST FRAMFÖR OSS!!
  • Samkväm vid grillringen, där JAG ska bjuda Carina på middag osv. 
  • Motörheadkväll 
  • Middag på Lilla 
  • Julmarknad i Saxnäs 
Kommer bli svårt att hitta tiden till allt detta MEN det gör inget, för har vi planerat det så kommer det att ske nångång!!!

3 kommentarer:

Cake sa...

Ja oj oj,det känns ju helt: makalöst,fantastiskt,spännande och pirrigt!Jag längtar.... NÄR börjar det??

Annelie sa...

JAG VET!!!
jag är sjukt ivrig på att börja men... Du jobbar ju som... typ... JÄMT!!

Cake sa...

Ja det är otur...riktig otur!