16 oktober 2011

Busfröet bugar och tackar :)

Med tanke på hjälpen som jag fick av Sune i fredags så känns det som att det är JAG som ska komma med presenter till dom, inte tvärtom!!!
Gun hade plockat ihop en påse med kött till mig idag som Sune levererade ikväll.
Man känner sig rätt rik då man har kött i frysen :)
TACK SÅ JÄTTEMYCKET GUN & SUNE!!! 

Förövrigt kan jag ju också passa på att erkänna att Sune hade all rätt att kalla jag och Carina för busfrön i fredags... 
Jag sa att vi skulle bara äta mat så det skulle inte bli nått bus och att vi är 33år (Jaaa Carina du är 32år) så busfrön kanske inte var rätt ordval.
Men han skrattade och hävdade att vi var så busiga så busfrön var det typ det enda rätta .
Å jaa... vi skulle bara äta en bit mat men så fick vi i oss lite alkohol och då blev det lätt lite till och efter en stund satt vi där med drinkmenyn och letade efter nått gott.
Det var dock sjukt trevligt och vi fick även sällskap av Anna-Lena och Becka dom tog initiativet och flyttade sitt bord närmare vårt, tokroligt :)


Annars idag, söndag, har jag mest bara plockat och donat här hemma, sett film, tvättat, rensat kläder osv. sen så kom Bjarne hit för att flytta ut kojan på utsidan av Myras bur. 
Det kommer att bli så mycket bättre då hon får lite mer yta att röra sig på och så blir det lättare för mig att hålla rent i buren.
Men när vi höll på som bäst med att greja så kliver jag på en del av stängslet, rakt igenom foppatoffeln och in i foten.
Det är inte första gången som jag kliver in föremål i foten men känslan är lika obeskrivligt äcklig varje gång.
I ren panik drog jag ut stängslet och fick ta i lite för att dra ut den ur foten.
Sen gick jag in och rengjorde medan Bjarne skällde över mitt val av arbetsskor.
Blabla blabla bla bla
Jag har ju alltid ont under fötterna så ett sår lär inte göra någon större skillnad
(fast det värker på rätt bra faktiskt)

1 kommentar:

Cake sa...

Men vilken Sunehelg du haft!! Och JA han känner oss bättre än va vi tror :)