25 juni 2011

Midsommar

I år firar jag midsommar tillsammans med flickorna och då ville jag göra typ ALLT som dom kunde tänkas vilja göra!!!
Ett besök hos familjen Nilsson i Ekorrträsk var vad flickorna önskade mest av allt och då det var helt genomförbart så drog vi dit på fredagmorgon.
Både jag och Malou har haft helvetiska mensnätter så vi försov oss en aningens men inte allt för mycket, vi hann dit till brännbollen.
Malous lag vann i år igen och hon var inte lite kaxig!!
Sen så blev det tipsrunda och altanhäng till liveband :)
Känner att jag måste bygga mig en större altan, 
deras var kunglig!!
Temat i år var 50-tal och då var BINGO en klockren aktivitet.                                            Tyvärr vann vi inget...

Efter att vi ätit oss mätta på det gigantiska buffébordet med grillat och ALLT vad det innebär + Carolas salsa mmmmmmmmmm (måste testa å göra den, förföriskt god!!!) Så tog Tilde ett dopp i både sjön och badtunnan innan vi begav oss hem till Magnus & Johanna för lite vin, kex, ost och massvis av surr.
Mycket trevligt slut på en fantastiskt trevlig dag.












Med öronproppar sov jag som en prinsessa till kl.08.00 då jag väcktes av Ludvigs glada skratt.
han visade en blyg (tillgjord) sida som jag aldrig sett förut men till min stora glädje visade han även denna sida inför flickorna på morgonen och då låg jag nån timme + och fick förturen då det gäller att mysa :)

Men det gick fort över och då var det Tilde som var mest intressant :/
Då vi ätit frukost och tagit farväl så begav vi oss hemåt igen.
Det blev en fruktansvärd hemresa då jag av blivit exakt som morsan då jag kör bil, har skitsvårt för att hålla mig vaken och måste stanna hela tiden och gå ut och piggna till innan jag kan fortsätta köra :/

Väl hemma var vi och handlade för lite lördagsmys och satte upp tältet :)
Gick väl sådär, ser inte som det ska MEN jag hade inte förväntat mig annat, had eju inte hjälp av tältuppsättarproffset Carina :/
Har inte förstått tjusningen med att stå vid grillen förän idag
Magiskt gott!!!
Spöade flickorna i kubb innan dom hämtade bonusdottern Jenny :)

Nu mys vid öppenspisen :)



Glad midsommar på er alla!!

Inga kommentarer: