30 maj 2011

Vilhelmina-Storuman

Matchen ikväll var sjukt spännande!!!
Trots att tjejerna förlorade så var dom grymt duktiga, det är stor skillnad mot för förra året och dom tar för sig mer och mer.
I år spelar dom i B-flickorna vilket innebär helplan, 11-mannalag, mer regler osv. stor förändring men det fixar dom galant.
Malou är en av dom som utöver fotbollsträningen även går på målvaktsträning.
Hon är jätteduktig på plan och i mål men personligen ser jag hellre på matcher då hon spelar än då hon är målvakt.
Eller... dom optimala matcherna är nog då hon står i mål en halvlek och spelar nästa.
Det är kul att se då hon står i mål men skitjobbigt, svårt att förklara varför men jag blir så nervös så jag glömmer bort att andas.
HUR FAAN TÖRS HON STÅ I MÅL???!!!
Ikväll var det så spännande så när Kjellan stod och rökte var jag tvungen att ställa mig bredvid och djupandas, bara för att lugna nerverna!!!
Hon är grymt duktig och jag är löjligt stolt.
Hoppas verkligen att hennes intresse för fotbollen kommer att hålla i sig för jag ser fram emot varenda match som jag har möjlighet att titta på.

1 kommentar:

Cake sa...

Jag håller också en tumme att intresset håller i sig! Fotboll är dödskul!!