24 april 2011

Påskafton

Vaknade tidigt men full av energi!!
Riggade upp inför påskäggsjakten, kokade mig kaffe och väntade på att flickorna skulle vakna...
Sen hämtade jag Bjarne och när jag kom hem så var satt grannarna med familjen Ekbäck och grillade i min grillring.
Dom såg ut att ha det så bra och det kändes så välkomnande att folk på gården då man kommer hem.
Nu var det ju inte för min skull dom satt där men ändå...
Jag och Bjarne satte igång med att byta däck på min bil och det gick väl mindre bra med det första däcket...
Men sen gick det kanon!!
Jag KAN byta däck själv men jag får ångest över att dra åt bultarna...
Litar inte alls på min styrka så det känns mycket tryggare om det är nån som går och efterdrar dom.
Sen har vi hållit på och fixat, donat och röjt på gården mest hela dagen!!
Kände mig sjukt nöjd på kvällen över allt vi fått gjort under dagen.
Flickorna har hjälpt till massor och det glädjer mitt modershjärta att dom är intresserad och vill hjälpa till utan att det är under tvång.

Till middag hade jag lovat dom grillat och det var ett litet orosmoment...
Jag diskar, Carina grillar... och så har vi alltid gjort!!
Men då jag lovat så var det bara att kasta mig över den uppgiften och det gick förvånansvärt bra.
Jag kan faktiskt säga att jag lyckades otroligt bra, för det var fantastiskt gott.
Annars då jag grillar har jag en tendens att grilla köttet lite för mycket så det blir torrt men inte denna gång, känns som att jag kan lova flickorna grillat fler gånger :)
Som vanligt då snön smält bort börjar flickorna och grannpojken Peter att umgås.
Dom säger knappt hej till varandra under vintern men sommartid leker dom hur bra som helst.
Jag, Ewa och Robert hade altanhäng och försökte klura ut hur det går till då dom börjar att umgås, vi finner det hela mycket märkligt men insåg att det är nog inte meningen att vi ska förstå...
När det var för kallt att sitta ute gick jag in och börja röja lite med disken osv.
Då kom Ilma på besök och vi gjorde upp en eld i öppenspisen och värmde några pizzabullar i mackjärnet.
Sen satt vi vid elden och pratade och myste tills hennes föräldrar tyckte att vi skulle komma över och äta äppelpaj :)

Kan sammanfatta dagen som kort och gott
HELT FANTASTISK!!!

2 kommentarer:

Ewa sa...

Fasen va roligt det är att det börjar bli sommar. Det är ju så mycket lättare att surra och umgås. Jag älskar att du är vår granne :)

Annelie sa...

Men va gullig du är :)
Jaa vi kanske är ganska så lika våra barn tros allt :D