20 mars 2011

Toppenhelg



Fredagen började med att jag bar upp min spark från källaren!!!
Det har som tagit mig några månader att måla klart den och nu är sparkföret slut...
Efter jobbet gick jag, Malou, Tilde, Sarah & Daniel till hotellet och åt.
Norrlands-special - Rejäla grejer för rejält folk!
250gr marinerat & grillat kött, tjocka pommes, bröd, riktigt smör & hemgjord bearnaise. Till det serveras ÖL & Zingo
Hela klabbet för: 99Kr. 
Om någon mot förmodan skulle vilja ha lite fjoll-sallad så finns det på buffébordet och skulle man komma på att man föredrar fjoll-vin så finns det också
 
 
Eftersom dragbanan redan är smord så börjar Eva-Lina servera kötte & pären redan kl.17.00 - 20.00. I köket står Stor-Erik Johansson själv & i Bodegan står Bengt-Björn fram till kl. 24.00 och skvätter upp mer öl, hojt och alkoholfria alternativ som t.ex. Zingo. 
Roliga timmen (Happy Hour i fjollträsk) i Bodegan från 21-24.00.



Varva ner, äta god mat, dricka en kall öl och prata med trevliga människor...
Det var givetvis en väldigt trivsam fredagskväll!!!
Lördag vaknade jag tidigt och kokade kaffe, gjorde frukost och sedan drog vi iväg till Latikberg för att kolla in Sandra, Erik & Lukas nya hem och samtidigt kanske få med oss lite roliga prylar hem som Erik väljer att kalla skräp!!
Jag hade god hjälp eller snarare konkurrens av Johanna som var en aningens snabbare än jag med att få tag på dom riktigt fina grejerna MEN jag är dock nöjd med det jag fick med mig hem...
Det var ett riktigt mysigt hus dom fått tag på... stora fönster, stora rum, vacker trappa och charmigt på alla sätt och vis!!!
Hoppas att dom får i ordning det innan snarast så vi kan fira jul där tillsammans!!








Å lille Ludde hade blivit så stor och var så stundtals gosig, vilket jag inte alls förväntat mig att han ska vara då man ser bilder på honom, han ser som helt galen ut!!
Men där hade jag fel (han ser bara ut så) när man tar han i famn så lägger han huvudet på sned på ett sånt skönt avslappnat sätt, och man liksom smälter... dom få sekunder det varar... för sen vill han se mer utav världen!!

Syrran och Ludde eldade medan jag och Johanna sprang ut utforskade varenda skrymsle och vrå...

Litet plåtskåp som jag & Johanna
misstänker är ett kryddskåp...
Detta är lite av vad jag fick med mig hem, ska väl dit en sväng imorgon också...
Hur mysig som helst!!















En söt hink som passar
alldeles utmärkt under
kapsylöppnaren






















När vi åkte hem så fick jag en ssån längtan efter sommarloppisar så jag blev tvungen att köra ner till Prima Prylar och kolla om dom fått in nått kul. Som vanligt var det en besvikelse MEN det var ändå bra att jag var dit för där fick jag tag på det sista som behövdes så att jag äntligen kunde fixa till lampan som jag fick av Bertie i somras.
Mor bjöd på middag ikväll och det var sjukt nära att jag skulle äta ihjäl mig!!
Satan vad mat mycket mat hon hade lagat...
Det fanns kött, lax, kasslergryta med ris, revbensspjäll, potatisgratäng, kantarellsås och sallad.
Dessutom hade Sandra gjort en jättegod morotskaka till efterrätt!!!
Erik fick skjutsa hem mig, jag orkade fan inte gå!!



































Nu ska jag skära mig lite ost med dom små söta knivarna som jag också hittade hos Sandra, ta mig ett glas vin och titta på körslaget!!






Lördagmorgon åkte jag och Tilde (Malou sov) ut till Latikberg igen för att umgås och hämta hem dom möbler som jag inte fick plats med i bilen igår.
Skulle nog kunna spendera hur många dagar som helst där...
Skulle vara rätt kul att läsa igenom alla tidningar, böcker och brev
 
Denna radio fick också följa med hem,
blev så sjukt nyfiken på om den fungerade 
Hade även turen att bli bjuden på lunch.
Men sen var vi tvungen att ta tag i lite sysslor här hemma!!!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Nej, nej flickor, det är INTE ett skrin för kryddor! Det där är ett knäckebrödsskrin från Nils Johan - fråga retroexperten ;)

Jag har ett likadant fast i rött &% det har jag mina syrullar i! Bra fynd där tycker jag!

Annelie sa...

Ahaaa tack Johanna!!
Med tanke på att det ska sitta på väggen och att det var kryddspill i det så trodde vi att det var ett kryddskåp!!
Vem har knäckebröd på väggen typ? :)