09 mars 2011

Gårdagens alkoholbingo

Eftersom Carina vann förra gången så blev alkoholbingon hos henne denna månad.
Något som Sarah uppskattade.
"vilken tur att vi är hos Carina så vi får hembakat!!"
Hmmm förra gången var vi hos mig och jag hade inhandlat fikat på PK's...
Haha näe det var inte bara Sarah som uppskattade detta fika, hon är grym denna kvinna!!
Hade det inte varit så att hon lovat bort lite av fikat till Lisas syster Maria så hade vi nog ätit upp allt :)
MEN tack vare att Maria ställde upp och var barnvakt till Levina så var vi ALLA alkoholvänner samlade denna gång!!!


Hur roligt som helst att alla var där.
Det skrattas högt och mycket och ibland kan det vara svårt att hänga med i dom snabba bytena av samtalsämnena SAMT att vi mitt i detta även spelar bingo!!


Peter är ju som sagt kung på att hantera detta, han väntar tålmodigt på att vi ska prata klart och säger inte ett nytt  nummer förrän han fått ögonkontakt med oss...
Peter kunde tyvärr inte vara bingoutropare ikväll, mina flickor var på badet och vi försökte in i det sista få tag på Karro men hon jobbade så istället för dessa så tog Sarah på sig rollen som bingoutropare.
Hon förvirrade Kakan med att säga "ny omgång" efter varje surrpaus och det gick alldeles för fort för min förvirrade hjärna. 
Varje paus var jag tvungen av vilka nummer som dragits om jag hade missat några...
Johanna lurade oss alla med att tala om hur dåligt det gick för henne för att sedan ta hem första vinsten.
Men då hon inte har vunnit förut så missunnar jag henne inte segern MEN 2:a hade jag gärna blivit!!
Lisa "den andre favoriten" däremot blir typ 2:a JÄMT!!!


Igår fick vi även träffa lilla Ida för första gången.
Carina fick låna henne först men sen var hon MIN!!!
Den observante ser även bordsdekorationen...
Finns inget bättre än en bebis i famnen och Ingela fick inte tillbaka henne förrän min  arm somnat och rädslan för att tappa henne blivit för stor...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den här Kakan verkar va en hyvens tjej..undrar om hon är singel?

Annelie sa...

Hon är så mycket mer än hyvens!!!
Och JA märkligt nog är hon singel...
MEN den som tänker försöka fånga hennes intresse ber jag kontakta mig först så ska vi vänner anordna ett litet möte med bra-att-veta information....