20 februari 2011

Utvilad, pigg och glad

Helgen började lite segt...
Jag saknade flickorna som jag skickat iväg på fotbollscup i Lycksele.
Cupen var hela helgen och nästa helg är dom hos Bjarne så det kändes som att det skulle bli så länge tills jag få rå om dom på ledig tid.
Nåväl då jag hade kommit över det och insett att dom är ju faktiskt hemma hela veckorna och dom kommer att ha skitroligt i helgen så blev jag på lite bättre humör.
Gick dock å la mig kl.21.00 på fredagkväll för jag var så sjukt trött.

Lördag morgon så vaknade jag relativt tidigt.
Flickorna hade ringt och sms:at  under natten så jag hade inte sovit sådär tokbra men då jag inte hade nått inplanerat så kändes det okey ändå.
Jag är otroligt glad över att dom faktiskt har hört av sig, det är inget som man ska ta för givet!!
Tilde var toklycklig över att hållit nollan en hel match och fått en
t-shirt som bekräftelse på det
och nu var hon ute efter en t-shirt till.
Det roliga är att hon har inte pratat om annat
dom senaste veckorna,
varje träning då hon lyckats rädda alla bollar så har hon kommit hem och drömt om att det även ska ske under tjejligan och nu blev det så!!!
Tycker det är så roligt att Tilde som är så blyg på skolan är så tuff och trygg i sig själv då det gäller fotboll
och törs stå i mål,
det skulle inte jag göra frivilligt!!!
Mycket beröm hade hon fått också, vilket gör henne så stolt.
Jag kan berömma henne hur mycket som helst men det betyder inte lika mycket som när andra gör det.
Jag är ju hennes mamma, jag tycker ju hon är duktig jämt.
Malou hade gjort självmål under en match och sedan mål på inspark å då gills det inte, så hon var lite sur över det men hade kort därefter gjort mål igen så då var hon nöjd.
I det stora hela verkar dom mycket nöjda över helgen men dom är trötta och har ont lite här och var.

Jag är också sjukt nöjd med helgen trots att jag saknat flickornas sällskap.
Jag har sovit mycket och känt mig riktigt utvilad på dagarna, vilket jag inte har gjort på mycket länge!!
Har även hunnit med en massa som jag har tänkt ta tag i men aldrig hittat motivationen till.
Saken är den att när jag jobbar så orkar jag ingenting om kvällarna och har ingen lust till nått heller.
Det har jag haft i helgen och det är en jävla skillnad att inte bara göra saker för att man MÅSTE utan för att man VILL!!! Bra mycket roligare :)
Det här med att sova på helgerna ska jag göra fler gånger, det var ju toknice :)
Har även fått mig lite frisk luft då jag haft Myra i helgen och vi har ägnat oss åt några sparkturer, riktigt skönt!!

Inga kommentarer: