22 oktober 2010

Nu är jag nöjd

Även om eftermiddagen inte blev som jag hade tänkte mig så fick jag ju några timmars kvalitetstid men stortösen min..
Malou har haft en toppen dag/kväll med vänner, frasses och badning.
Hon har dessutom fått sig en mogen insikt om vad hon inte tolererar hos en vän!!
Hon är lite av en dramaqueen min Malou och det är inte helt problemfritt...
Det bästa med dessa kvällar då man bara får rå om en av dom är att diskutera problem och glädjeämnen som uppstår i deras liv, det blir långa fina samtal.
Min älskade lilla Malou är på väg att bli stor, gissa om det är lätt hantera??!!
Det är nu jag hoppas att jag gett mina barn nog med självförtroende och trygghet att våga vara sig själva och kunna stå för sin sak och vara den dom vill vara och inte den som dom förväntas att vara.
Samt att dom ringer hem då det uppstår situationer som dom behöver hjälp med, litet som stort...
Jag har försökt att pränta in i deras små söta huvuden att vad dom än gör, eller om nån annan gjort nått som dom behöver hjälp med så RING HEM!!

Lite läskig period som jag går till mötes, småbarnstiden känns mer hanterbar faktiskt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du kommer klara det galant, du verkar ha så fina flickor och så bra hand med dom:) måste även passa på att säga att du har en jätte mysig blogg, du skrver på ett sådant sätt att man alltid får sig ett skratt eller iaf leende när man läser.

Annelie sa...

Tack för dom orden och jag hoppas att du har rätt :)