05 oktober 2010

1:a alkohollotteriet

Jaha då var första alkohollotteriet avklarat å inte fan blev det då någon vinst till mig :(
Besviken...


Ingen av oss har speciellt mycket erfarenhet om sånna här lotterier så jag har frågat mig runt bland arbetskamrater om hur dom gör...
Hörde ganska fort att en hel del av det dom pysslar med INTE kommer vara nått för oss.
Så här bestämde vi att vi ska ha det...

Arbetskamrater: Vin
Vi: Köp vilken alkohol man vill för en förbestämd summa

Arbetskamrater: flera x antal vinster
Vi: 2 vinster (annars blev ju vinstpotten så liten)

Arbetskamrater: Man måste bjuda på middag om man vunnit högvinsten ett x antal gånger
Vi: ALDRIG men däremot en fest nångång emellanåt och mer alkohol i potten runt jul

Arbetskamrater: kortleks"dragning" om vem som vinner
VI: Skittrist vi kör BINGO istället!!

Nu är jag bara orolig över att jag aldrig ska vinna högvinsten...

1 kommentar:

Cupcake sa...

Arbetskamraters sätt:DISS
Vi:HISS