26 maj 2010

Gillart!!

Idag är det karneval, vilket BRUKAR innebära hyfsat mycket "fixing" på morgonen... Jag kände på mig att jag hade varit lite av en tidsoptimist och skyndade mig därför hem för att väcka flickorna och fixa punkfrillan på Tilde. Ovanligt nog så var dom vakna och mötte mig i dörren och hänvisade mig till sängen... Då slog det mig.. Ahhh jag fyller ju år!! Jag la mig och hörde hur det blev nedräkning i hallen och sedan kommer flickorna sjungandes och håller i en bricka... Då har dom alltså ställt klockan och gått upp och kokat kaffe, gjort chokladbollar samt dekorerat kakor till mig!! Snacka om att mina barn är som levande lyckopiller!! Det var absolut inget som jag hade väntat mig utan jag blev ärligt väldigt överraskad och rörd samt oerhört glad över deras initiativ... Efter att vi fikat i min säng så blev det till att tokstressa!!! Malous outfit var redan klar, den ordnade hon själv förra veckan... Hon har ju dagen till ära klätt ut sig till ett paket!! (fyndigt va?) Tilde däremot skulle vara punkare... Kläderna var ju inget större problem, hon tog bara på sig det hon har annars, enda skillnade är att vi klippt sönder strumpbyxorna :) Håret sprayades och blåstes och plattångades samt täcktes med Dust It!!!
På eftermiddagen har jag blivit firad av släkt och vänner :)
Fått pengar och presentkort, vin, blommor, saltvattenspray, skärbrädor, egenvirkad grytlapp av Malou och en egenhändigt snickrad ljusstake av Tilde, SAMT ett par skor av Carina som jag sagt att jag velat ha men sedan glömt bort att beställa, hon är proffs på att minnas saker som man sagt att man vill ha, Det är klockrent varje gång...
Sötaste lillasystern har fått allt sitt hår bortklippt och jag tycker hon blev skitsnygg!!!
Finaste ni, kan inte riktigt beskriva hur mycket jag uppskattade erat besök...
Hela dagen har varit stressig och upp-å-ned, så det var så skönt att få sätta sig ner och surra, skratta ja umgås och bara vara i det bästaste sällskapet jag kan önska mig...
Ville aldrig att ni skulle gå hem, love you all!!!

1 kommentar:

Kakan sa...

Jag kan bara hålla med,otroligt trevligt!!Det är så kul när man får till sådana presenter...som personen i fråga glömt att de önskat sig.
Och oh ja,så snygg Sandra blev,eller ska man säga snyggare?
God natt min skatt!