11 april 2010

Underbar dag

Vaknade imorse och var tokspeedad. Tilde ville ju ta fram cykeln och det krävde lite arbete så min oväntade energikick kom väldigt passande...Ska vi ta fram cyklarna så måste vi ta fram alla utemöbler först... Ska vi använda utemöblerna så måste dom skuras... å ska vi ställa utemöblerna på altanen måste altangolvet skuras... Tilde hjälpte till och liksom dansade fram på sopen, riktigt skön stil må jag säga :)
Det blev lite rörigt när 2 cyklar skulle fram :/ När vi fått fram cyklarna kom vi på att Tilde bröt ju av cykelnyckeln i låset förra året (och cykeln är låst) Blev till att tillkalla förstärkning
Det där med cykellåset var inte fullt lika enkelt som jag hade trott.
Janken slängde borrmaskinen flera meter och jag tror han borrade sönder tio borrar...
Men till slut fick han bort låset å flickorna gav sig ut och cyklade och jag intog altanen tillsammans med Inga, Janken, Tessa, Erik, Pripps å Myra
Efter att flickorna cyklat i några timmar så åt vi tacos till middag och sen gav dom sig ut igen... minns känslan då man själv var liten och fick ta ut cykeln... Fast jag var tvungen att vänta till 1:a maj!! :)
Har haft en helt underbar dag och fått massvis med nyttoprylar gjorda, sen att man har två överlyckliga brudar smittar ju åxå självklart av sig...

Inga kommentarer: