24 april 2010

Då var det fest igen!!

Malous klass hade ju ordnat disco igår kväll och då krävs det ju några föräldrar som styr upp och hjälper till, så jag var där och lekte ordningsvakt samt städerska hela kvällen och jag hade sjukt roligt!!
Barnen gör ju allt själva, inträde, cafeterian, musiken, lekarna osv.
vi finns ju bara där OM dom skulle behöva oss men scenen är helt deras och det sköter dom förjävla snyggt!!
Jag skrattade så tårarna spröt åt deras kommentarer då dom sitter där uppe på scen och väljer musik och skriker i micken att va "TYSTA Å DANSA!!"
"MEN DANSA DÅ!! NI BEHÖV INT DANSA TRYCKARE DET ÄNDÅ INGEN SOM VILL DET"
"MEN HALLÅ KAN NI VA TYSTA DÅ"
Å så är det ju en självklarhet att dom själva dansar och håller låda på scen ENBART för att locka till dans förstås :)
Det är ju inte så att dom njuuuter av att se alla dessa yngre barn dansa och göra precis som dom!!
Malou spexade ju en hel del på scen och det var även en kille ur hennes klass som hade en grymt skön stil, så han tycker jag borde vara ett självklart val ifall man är tjej i den åldern.
Tilde hon är ju som hon är och jag förstår inte att jag fortfarande blir så överraskad.
Hon var ju lite lagomt kaxig där då jag höll på torka upp dricka från dansgolvet..
"mamma, det är ju tur att du jobbar åt ISS"
Vad svarar man på det?
Skitunge :)
Sen hade någon hällt ut några liter popcorn på toaletten å jag gick in för att sopa upp det,då kommer den där skruttungen igen och säger:
"Oj! Här har det hänt grejer, här går man väl ändå bara på toa inte festar!!
Festar??!! Jaa det är väl det dom gör...
Även om det kan kännas tungt som satan att efter en arbetsdag stressa iväg på ungarnas disco å vara där i några timmar och hjälpa till så är det helt klart värt det!!
Man får en inblick i deras liv på ett helt annat sätt, så roligt!!
Så dom föräldrar som inte var där.. Dom slapp inte undan...
Dom MISSADE något!!!

1 kommentar:

Görel sa...

Jo det var en kväll att minnas:) Vi har härliga ungar!