02 mars 2010

Inte min dag idag

Igår kväll då flickorna gick upp för att lägga sig så ropar Malou att det är vatten på golvet... Kattpiss? Det var det värsta som jag kunde komma på för tillfället och gick upp. Nope , det var inte kattpiss men va fan kunde det vara då? Blöta badkläder? Jag såg flickornas bikinis hänga på elementet... Nix dom var torra. Hmmm läcker elementet? Nääe inte det heller men va faan kommer vattnet ifrån då??!! Takfönstret såklart!!! För det första... VARFÖR TAKFÖNSTER??!! För det andra... NÄR taket görs om på detta hus så byggs fönstret igen, det är då ett som är säkert!! Å för det tredje Jag tycker takfönster är jätteläskiga!! Å det blev inte mindre läskigt nu :/ Torkade iaf upp vattnet och gick och la mig... fanns ju inte så mycket att göra åt saken just för tillfället.. Men tankarna började ju gå på högvarv så sova var en omöjlighet vilket innebar att jag var helt död då klockan ringde 04.3o imorse. Å som att det inte var nog... Myra passade givetvis på att hoppa upp i sängen då jag var som mest borta i drömmarnas värld och det hade väl inte varit hela världen OM hon INTE hade varit i löpen!! Hon hade blodat ner lite här och där :( Kul att vakna i en nermensad säng... NOT!! Nåja arbeta måste jag ju trots vattendropp och blodiga lakan så med mörka ringar under ögon och nära till tårar släpar jag mig över vägen kl.05.00 och börjar städa. Nu hade jag 2 timmar och 48 minuter till att djuplyssnar på mig själv... Tankarna blev lite för många och mitt redan stressade tillstånd förvärrades :( Jag räcker ju för fan inte till!! Dygnets timmar är för få!! Efter städningen fick jag iaf ett glädjande besked. Fred och Jens skulle komma klockan 16.00 och hjälpa mig med taket :) Då började helt andra tankar få fart... JAG måste vara den som går upp på taket och tar tag i problemet eftersom det ändå är MITT problem!! Skönt med stöd och hjälp men jag måste få genomföra själva jobbet... Hmmm tur att jag har kort dag och slutar 15.15 då har jag 45min på mig att förbereda allt innan dom kommer. Måste ordna skjuts till slalombacken åt ungarna eftersom dom har tävling och jag är på utbildning i TAKK samtidigt, å så måste dom få i sig nått att äta innan å det måste gå fort eftersom jag vill inte sitta passiv inne medan dom jobbar ute!! Ta fram kläder och utrustning åt dom samt spadar, stege osv. till vi... Rusade hem (tre jättekliv) då jag slutade så funderade jag på allt annat än hur jag måste bära mig åt för att lungna ner den där könsmogna, kärleksfulla, valpen då man släpper ut henne ur buren. detta ofokuserade tillstånd kostade mig en hel del smärta då Myra gjorde allt för att fånga min uppmärksamhet och till slut hoppade upp och bet mig i örat... Det gjorde så förbannat jävla ONT och jag trodde fan att hon hade tagit en tugga av örat då jag såg mig själv i badrumsspegeln!! Örat var täckt av blod och det bara fortsatte att rinna.. men när jag lyckats tvätta lite så såg jag att det var ett fint litet snitt men det glipade lite, det var väl troligen därför det blödde så mycket, och under tiden örat var i fokus och såret stripades ihop så hade givetvis Jens hunnit hoppa upp på taket och på en sekund lyckats skrämma ner snön. Isen på fönstret var dock inte fullt lika enkelt att ta bort. Altanen höll då iaf och då vi var tre som skottade gick det relativt snabbt att få bort snömassorna. Så även om jag tyvärr inte var alltför delaktig (mitt ego som hade mått bra av att fått vara det) så lyckades jag räkna ut hur jag måste göra framöver och vad jag ska införskaffa och förbereda inför nästa vinter!! Jens och Fred fick då bort all is och jag fortsatte att stressa, nu var det dags för TAKK i 1½timme och efter det åka till slalombacken och hoppas på att hinna få se flickorna åka... Denna dag var en prövningens dag och jag är trött på att vara jag...

2 kommentarer:

Elin sa...

Vi har också ett takfönster som nyligen fått för sig att börja läcka in vatten. =(
Vi har däremot inte tegit tag i problemet än utan har bara ställt en hink under. =/

Annelie sa...

Att ha takfönster är som att be om vattenskada!! :/