18 februari 2010

Hjärnsläpp!!

När jag kom hem hem efter jobbet idag så var jag så löjligt sjukt trött!!
Jag var tvungen att använda miniräknaren på telefonen i smyg då jag hjälpte Tilde med matteläxan som senare visade sig vara nån läxa :(
Oftast är det hjärtat som säger en sak men hjärnan en annan men nu var det tvärtom...
Hjärnan sa:
"Annelie skippa slalomen ikväll, säg åt ungarna att du inte orkar och så går du och lägger dig"
Men hjärtat sa:
"Klart att dina underbart söta flickor ska åka slalom!!
Dessutom måste du handla så då kan du passa på å gör det då dom åker..."
Hjärtat vann och jag ställde mig och stresslagade mat och kom på detta med matteläxan och kände en viss irritation för Tilde sa nämligen att hon var klar ned all läxa IGÅR...
Jag: Tilde, fick ni den där matteläxan idag eller?
Tilde: Jaaa
Va? Vad är det för en korkad idé att lämna ut läxa på en torsdag??!!
Hur ska man ha en rimlig chans att hinna då?
Jag: Å den ska lämnas in imorgon?
Tilde: Jaaa eller nääe det vet jag inte... hon sa bara att den skulle göras klar... men vi behöver inte lämna in den imorgon.
Jag: Men om ni INTE behöver lämna in den imorgon så kan ju omöjligt läxan vara till imorgon heller..
Tilde: Nääe... så då behöver jag inte göra den nu?
SUCK!! Detta är ännu en anledning till varför det är så viktigt att lärarna skriver i kontaktboken vad dom gett barnen för information, för den hinner nämligen förändras eller glömmas bort innan föräldrarna får ta del av den!!
Jaja iaf när maten var klar gick jag ut och startade bilen
(den fungerar som bäst om den får stå å gå på tomgången ett tag innan man kör)
Packade in skidorna och gick sedan in och åt upp matresterna medan flickorna klädde sig...
Vi skyndar oss iväg eftersom vi ALDRIG lyckas komma dit 18.45 i normala fall utan alltid är några minuter sena (typ 15min) När vi kört förbi INPIPE säger Flickorna i kör:
OJ!!
Jag: Vaddå?
Malou: Det lyser inte i backen...
Jag: Men det var ju bara -14 och här brukar det ju vara ännu varmare, det kan väl inte vara inställt?
DET "KLICKAR" INTE!!
Väl framme så står det ju en massa bilar där och föräldrar som håller på att hjälpa sina barn på med skidor och dyl.
Maria Lundqvist frågar om inte jag ska åka och jag svarar: Skulle inte tro det..
DET "KLICKAR" INTE!!
Jag säger till Malou att jag åker och handlar och om det är nått så måste hon ringa.
När jag parkerat bilen på domusparkeringen och ser systembolagetspersonal gå ut...
DÅ "KLICKAR" DET!!! FAN KLOCKAN ÄR 18.00 inte 19.00!!!
Jag borde ha fattat det då jag såg att det var mörkt i backen...
Dom yngres träning börjar klockan 17.45 och innan dess så är det ingen i backen!!
Jag borde också fattat det då jag pratade med Maria Lundqvist eftersom hennes barn är yngre än mina och tränar inte tillsammans...
När jag väl fattat situationen så låser sig hjärnan på nytt och jag går planlöstoch förvirrad omkring på domus eftersom jag nu totalt glömt bort vad det var som jag måste handla...
Jag försöker på nytt imorgon istället :/
Sånna här gånger blir jag nästan rädd för mig själv...
Vad är det som händer med mig då hjärnan inte fungerar som den ska varför kan jag inte sortera tankarna och konsentrera mig någorlunda iaf?
När jag hämtat flickorna (JAAA jag hämtade dom i tid) och vi sitter i bilen på väg hem så säger Malou:
"Mamma imorgon har jag skridskor"
Då skriker jag rakt ut...
Det blev bara en grej för mycket!!
Vars faan är hennes skridskor??!!!

1 kommentar:

Anna S sa...

Va inte orolig, PRECIS så där är/blir det nog för alla, nån gång. Å jag drabbas av detta fenomen ganska ofta :) Min mor oxå... en gång försökte hon posta en gurka... (hon trodde att det var brevet i andra handen som hon försökte truga in) :)
KRAM