21 februari 2010

Har jag inte hjärnsläpp så har jag hjärnspöken...

En aningens kallare idag och så blåste det :/ Fast det kom folk ändå för att åka skidor, snowboard, sopsäck, bob och så fanns det även dom som kom bara för att dricka kaffe :) Malou, Tilde & Jenny började dagen med att gå uppför Granbergsbacken och åkte sopsäck ner. Såg hysteriskt roligt ut och jag stod vid stugan och tittade avundsjukt på.
Jag började genast planera att åka hit nån dag när jag inte ska stå i kiosken och åka med flickorna men så kom Chattis och informerar om hur farligt det är och så kände jag mig genast smått oansvarlig...
Det slog mig aldrig att det var farligt, vilket är väldigt ovanligt för att vara jag som annars ser faror i allt!!
Senare på dagen då dom skulle åka igen så frågade dom ju givetvis inte, jag hade ju inte nekat på morgonen.
Utan det var när jag tittade ut från kioskfönstret som jag såg hur dom promenerade uppför backen med sopsäckarna i högsta hugg, då knöt det sig i magen på mig och jag såg bilder svischa förbi näthinnan på brutna ryggar, skallskador mm. ja, allt som möjligtvis kan tänka sig hända...
Vad det är jobbigt att älska några så mycket att man helst av allt skulle vilja sälja sin själ till djävulen så att man blir garanterad att ingenting hemskt kommer att hända dom...
Sen ska man ju inte tänka så men det är ofrånkomligt, ibland kommer dessa bilder eller tankar vare sig man vill det eller inte och för ett ögonblick kan man inte tänka realistiskt utan rädslan tar över...

Inga kommentarer: