13 december 2009

Lucia

Idag är det då alltså Lucia och tredje advent!!
Jag tycker tiden går alldeles för fort och mina vakna timmar räcker inte till åt allt som jag planerat å göra...
Att vara vaken mer och sova mindre går då inte heller för då kommer nog det blåa under mina ögon ändra färg till svart och då låser jag in mig, det är nog illa som det är nu :/
Malou har iaf kommit hem från sin Lyckseletripp och verkar väldigt nöjd med sin helg, hon påstår att hon har tokshoppat och att jag kommer bli så glad över min julklapp... spännande!!
Idag smög dom tisslande och tasslande ner i källaren då jag stod i köket och laddade kaffepannan och kom sedan upp som tärna och tomte, sjungandes "sankta lucia" :)
Jag passade på att knäppa kort sen för jag misstänker att det kanske inte blir så många gånger till som dom två kommer att lussa för mig...
Nästa år är Malou 12år och då kaaanske hon gör det för sin lillasysters skull om HON nu vill (knappast) men året därpå så är det nog kört skulle jag tro :/

Inga kommentarer: