20 oktober 2009

Brandövning

Tydligen ska alla kommunalanställda bli erbjuden brandövning.
Sånt tycker jag är väl investerade pengar!!
Eftermidddagen var upplagd så att vi började med teori som inte alls var ointressant eller jobbig utan det var nyttig information och en del påminnelser om sånt som man faktiskt vet men kanske inte är så noga med.
Sen fick vi bland annat se en film om hur snabbt en brand kan sprida sig.
På 5 minuter blev ett rum helt övertänt och temperaturen steg från 18 grader till 800 grader.
Efter det blev det lite praktik då vi fick testa på att släcka eld med pulversläckare samt släcka elden på en brinnande docka.
Brandvarnare å pulversläckare är nått dom tycker att man borde ha hemma.
Okey branvarnare fine men pulversläckare??!! Hur många har en sån??!!

3 kommentarer:

Helena sa...

Min faster har en! Hon fick den i julklapp förra året av min kusin (alltså av sin dotter!) Min kusin hade köpt en mindre modell, designad i coola färger! Så tydligen verkar de kanske bli poppis att ha en sån hemma?! ;) Ses imorgon =)

Lisa sa...

Haha jag tror vi har tre stycken:) En inne och två i garaget!

annelie sa...

Jäklar också... jag vill också ha en...