18 augusti 2009

Del1 i organiserad hall...

Garderob på plats tack vare hjälp från bästaste Carina. I mitt nya liv (som börjar idag) ska jag bli en mer organiserad människa. Jag är ju redan en planeringstok så då borde det ju vara naturligt att jag har ordning på saker och ting också... så är dock inte fallet :( Jag vet aldrig vars jag har nått och blir stortokig då jag inte finner det jag söker men NU ska det bli ändring på det!! :) Jag börjar med hallen... Den är (som ni ser) pytteliten och saknar helt förvaringsutrymme... 3 tjejer, ingen garderob eller dylikt för att gömma skor och jackor, KAOS!! Men igår började jag att sätta ihop en garderob som Johanna så snällt inhandlat åt mig och busschauffören som skjutsade C-flickorna på match i Lycksele i söndags tog hem. Jag tog faktiskt fram alla delarna redan i söndags men insåg att mitt tålamod inte räckte till just denna dag. Igår var det lite mer jävlar anamma och det började riktigt bra men slutade i frustration, till slut tog jag till hammare och spik och spikade ihop skiten och konstaterade att det ser bra ut bara man kommer ihåg att sparka på den lite då och då. Garderoben är då tänkt till att förvara sånt som inte används dagligen och då heller inte behöver hänga framme förjämnan... Fortsätter att klura på lite fler lösningar och återkommer senare med fler bilder :) Ignorera tapeter, golv osv. fär det har jag ändå inte råd att fixa nu!!

3 kommentarer:

Ea sa...

Köp korta gardinstänger (eller andra hållbara rör) och sätt upp på väggen med gardinstångsfästen, en drös krokar på det och du har miljarder hängmöjligheter :).

Annelie sa...

Hmm inte en sån dum idé faktiskt...

Ea sa...

Fast det finns ju en risk att krokarna flyger när man bara rycker väskor, jackor etc. vilket kommer att resultera i att du har krokar och kläder på golvet :/. En krok som du monterar i väggen sitter ju där den sitter. Annars så är det ju bara en vanlig 160cm's gardinstång med gardinstångsfästen som följer med i paketet och så krokar på det.