14 maj 2009

Äntligen hemma!!

Gillar verkligen inte när barnen sövs... det är läskigt att se dom bara försvinna liksom, usch!! Så jag oroade mig na jävulskt för detta men det visade sig att jag denna gång hade gruvat mig helt i onödan!! Tilde svarade oerhört bra på hutten med lugnande, hon var så jävla groggy och otroligt underhållande. Sköterskan som styrde in henne till operation sa till narkosläkaren att hon och Tilde hade varit på en krogrunda för exakt så betedde sig lillgumman. Hon sa också att hon kände sig på "fullan". Hon svamlade konstant hela tiden och helt plötsligt sov hon.. jag hann inte med!! Så det blev inga tårar denna gång, mycket oväntat!!! Däremot grät jag på uppvaknandet... hon hade så ont och fick lite panik då hon vaknade till... det var läskigt men när dom lyckats suga upp lite segslem och fått henne att andas i en mask som lättade upp andningen lite så somnade hon igen och nästa gång hon vaknade var hon betydligt lugnare...det var skönt. Då tittade hon på mig och sa: "-Ska du inte ta kort?" Jag förklarade att jag bara hade rusat ner då dom ringt efter mig och glömt kameran uppe på rummet så sa hon att jag måste hämta den... Sagt och gjort, det var bara att be en sköterska att sitta med henne så att jag kunde springa upp och hämta kameran. Hon tittade på mig som att det inte var prioritet nummer ett just för tillfället men va fan, bryr jag mig? Det var ju Tilde som bad mig!! Så jag har dokumenterat hennes lasarettvistelse med en hel del inte allt för fördelaktiga kort som hon garanterat kommer att hata mig för att jag har tagit, då hon blir äldre, men men hon har sig själv att skylla!! Hon har väl mått lite si och så där, kräkts en del och har självklart ont i halsen men just för tillfället har hon mest ont i tungan, dom klämde den under operationen så den är alldeles mörkblålila... Det roliga med Tilde är att hon ska analysera allt, kan vara otroligt roligt att lyssna på... Som när hon kräktes som mest igår så måste hon undertiden som hon kräks påpeka hur bra lasarettets spypåsar är... "Dom täcker som hela ansiktet och så är det markeringar som gör att man kan se hur mycket man har spytt!!" Tokbra... enligt Tilde...

Inga kommentarer: