12 mars 2009

Det är en dag imorgon också...

Igår var dagen då jag på allvar skulle ta tag i Malous rum, tillsammans med mamma samt Malou och Tilde men dom tröttnade rätt fort. För att göra en lång historia kort (och utesluta svärord eftersom kära mor läser detta) så räcker det med att jag säger så här... Mamma är en jävel på att arbeta, ingen kan säga nått annat MEN hon vill gärna att det ska gå fort och tycker att jag är alldeles för noga medan jag tycker att hon fuskar och vill att det ska göras grundligt och ordentligt och dom olika arbetssätten krockade väl en aningens... Det slutade iaf med att det blev som jag ville från första början och arbetet avslutades i tystnad haha :) Sen ska jag be om ursäkt för att jag bad henne hålla käften om hon inte klarade av mina svar på hennes kommentarer. Det var onödigt sagt av mig och jag fick dåligt samvete då jag kom hem men jag blev lite tvärhet och tände till på alla cylindrar (som INTE min bil gör) Jag ska inte på något sätt skylla ifrån mig eftersom jag vet hur jag fungerar MEN Jag är TRÖTT... DÖDSTRÖTT och det gör väl mig lite mer lättirriterad än vanligt. Ikväll tar vi dock en paus ifrån slipning och spackling och kommer igen med nya friska tag imorgon!!! :) Det är nånting varje kväll och det börjar faktiskt kännas toktungt!! Jag måste nog på något sätt få mina kvällar lite lugnare, jag orkar snart inte mer... Att kliva upp klockan 04.00 på morgonen vaaarje dag gör inte kvällsaktiviteter/arbeten mindre stressande heller, idag på min rast somnade jag i personalrummet. Fast även om jag nu ska jobba hårt med Malous rum i helgen så ska jag ta ledigt EN kväll och unna mig några timmar med goda vänner och ett glas vin (eller två) Ska väl tillägga att helgens arbete kommer att utföras med lilla mor men nu ska jag ta det lite lugnare... jag lovar...

Inga kommentarer: