20 februari 2009

Bara att vänta till på tisdag

Japp då har man pratat med banken... Å vad säger man? Finns det nån som har lust att låna mig pengar???!!! Enligt han så har det kommit nya krav efter börskrashen som gör att dom vill att du står för 10% av lånesumman själv när du köper hus!!! Hur faan ska det gå till? Vem fan har dom pengarna bara sådär? Jag förklarade att jag bara är en vanlig arbetande Svensson utan några rika släktingar. Han frågade om det inte fanns nån annan jag kunde låna pengar av? Öhhh näääe Aja jag skulle iaf inte kasta in handduken, han skulle se vad han kunde göra för min årsinkomst var tydligen tillräcklig och min räddning (enligt honom) kan vara att jag inte har andra stora lån som alla andra ungdomar i dagens läge dragit på sig vid skoter och bilköp... (detta är vad han sa) FATTA ATT HAN KALLADE MIG SOM UNGDOM!!!!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Dock har du ju inte kollat med handelsbanken & Nordea & tar du lån så är det ju ett MÅSTE att kolla lite olika erbjudanden - oavsett vars du har din lön/besparingar, du kan ändå få en bättre deal på en annan bank.

Ta inget lån innan du kollat upp galna kvinna!!!

(Vi har lån på Sparbanken Nord, en PITEBANK...)

Annelie sa...

jaaa självklart :)
Får jag inte lån på "min" bank så kollar jag ju upp de övriga...

Hanna sa...

Men hallå, du ska ju kolla ändå förstår du ju!

Det går ju nämligen till så här att bankerna vill ha dig som kund, så du kan fortfarande få mycket bättre deal på en annan bank med enda grej att du helt enkelt byter bank.

Fine, du kanske får ett lån på "din"bank, men du kan ha fått ett bättre lån på en annan bank likaväl, det är därför du ska kolla upp.

Det skiljde flera procent (!!!) i ränta mellan bankerna vi kollade upp, så det lönar sig. Ta inte bara en bank för att det är "din", det kan likväl vara lönsammare att flytta ett konto & få ett billigare lån sen. Alla banker har ju inte samma ränta & erbjudanden direkt, det skiljer nå jävulskt!

Knas! Ta tag i detta nu så du inte ångrar dig sen.

Annelie sa...

Haha jaaa jag veeet!!
Lugn och fin nu Johanna :)
Jag har ju faktiskt köpt hus förut... Det ordnar sig