15 december 2008

Oskrivna regler

Hemma hos mig är det så att julgranen tas INTE in förän dan innan julafton... så är det bara!! Varför det nu är så har jag faktiskt ingen aning om?? Misstänker att det är min fars påhitt för han hade minst lika många fixideér som jag har!! som tex. att julgranen bara fick ha röda julgranskulor?? Fast det har inte jag och nu bröt jag den andra regeln om intag av julgranen också!!
Eftersom barnen firar jul hos deras pappa i år så kändes det trist om jag ensam skulle klä julgranen så därför tog vi in den i helgen och jag kan väl erkänna att jag mer och mer börjar vilja ha en plastgran :(
Först och främst sågade jag av granen alldeles för lite men när jag väl hade upptäckt det så orkade jag inte göra om det hela..
VADDÅ?? Spelar det nån roll om dom nedersta grenarna ligger efter golvet?? Haha!!
Men efter att Tilde & Malou hade klätt den var den så vacker så...

Mina fyra favoriter är...

Malous julgranskula (som jag fick av henne då hon var fyra år... den gör mig så glad)

Stjärnan

(Denna stjärna har så länge jag minns suttit på våra julgranar och under några år fanns den inte i mina ägor men sen jag fick tag på den släpper jag inte ifrån mig den!!)

Tomten och bocken

(Jag tycker egentligen inte att dom är speciellt vackra men dom hör som till julgranen och där ska dom stå!)

Inga kommentarer: