15 september 2008

Stegtävling dag1

Japp idag började då stegtävlingen igen, informerade kidsen igår kväll att nu blir det ingen skjuts till skolan längre utan här ska promeneras. Jag är peppad som fan men det var mindre kul då jag vaknade och kände att jag fått en släng av ischias eller nått... det gör ju så satans ont och ibland tvärhugger det till och då kan jag inte stödja mig på höger ben =( Jag hade ju planerat att jag och Tilde skulle promenera till stallet för att jag skulle "få ihop" lite steg men jag har haft så ont idag så bara tanken av att måsta gå runt runt med en häst i 40 minuter kändes skrämmande... alltså blev promenaden inställd och vi tog bilen... Känns skittrist att inleda tävlingen på detta sätt men men what to do? Jag var tokdeppad ikväll när jag skulle läsa av stegräknaren men jag blev förvånad... trots att dagens promenad lyste med sin frånvaro hade jag lyckats få ihop 12459 steg, det är inte såå jäkla illa =) Jag hoppas verkligen att denna ischiasnervkläm är bara ett "släng" som jag brukar ha då och då (eller falsk ischias heter det väl kanske) och inte nått som kommer att hålla i sig länge..

Inga kommentarer: