02 september 2008

Bilars lugnande inverkan = Raggarbrud??!!!

Slutade jobbet idag 15.30 och tog då en liten promenad till Johanna för att hälsa på lilla Juni. Givetvis för att träffa Johanna också!! =) Sen när Stefan kom hem och det blev dags för matlagning där så tog jag med Juni på en liten promenad... Eller liten och liten hmmm... Hon började med att gnälla lite smått då vi började att gå och verkade inte gilla detta med att ligga nere i en vagn. Jag sjöng och pratade för att distrahera henne (det har ju funkat förut, det var ju så jag fick mitt första leende av henne) men det enda som verkade fånga hennes uppmärksamhet var ljudet av mopeder och bilar, det gjorde henne lugn och vid Dala hade hon somnat. Eftersom hon nu sov och jag fått upp takten så blev det en liiite längre promenad än vad jag hade tänkt mig... Vi gick från Hällstigen till volvo och sedan gick vi genom samhället för att jag snabbt skulle kunna gena ner på baksjövägen igen och rusa tillbaka till Hällstigen ifall hon skulle vakna och vara mammasjuk. Men hon sov så gott så jag tog mig ända upp till kyrkstan innan hon vaknade och det var bara pga att jag träffade på en skällande Bamse och en mindre skällande Erika. Jag trodde att jag skulle kunna ignorera Junis vrålande men mesig som jag är tog jag upp hon och bar henne till bergbacka tills det blev lite mer trafik då la jag ner henne och än en gång blev hon nöjd av bilar och mopeders läten. Såå idag har man fått en bra dos motion och det tack vare världens underbaraste lilla Juni...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hslsbandet har jag köpt på www.alskadebarn.se