25 augusti 2008

Sofi & Fredriks bröllop

Ja i lördags var det då dags för bröllop igen.. Jag och Ingela startade vår resa till Lycksele strax innan kl.08.00. När vi tidigare diskuterat detta med att köra med husvagn minns jag bara tillbaka på storsjöyrandagarna och var väl en aningens kaxig... Det jag inte tänkte på var att detta var en aaaaningens större husvagn SATAN så tungt det var för mammas stackars bil, den luktade bränt redan efter Granbergsbacken men det gick lite bättre sen... Väl framme så blev det dags att parkera... Ingela tyckte att det inte såg så roligt ut när jag hade parkera framför bygdegården och därmed skymde den vackra sjöutsikten så det blev till att backa ändå... jag som hellst hade velat slippa det. Min tidigare teori om att det bara var att koppla lös husvagnen och styra den på plats fungerade inte riktigt, den var alldeles för tung... Men men det var ju inge folk där och inte hade vi bråttom heller så jag tänkte att det får väl ta den tid det tar och hamnar jag fel så är det väl bara att börja om från början igen och fortsätta tills det blev bra... men inte ens det blev som jag hade tänkt mig för det kommer en gubbe och la sig i och då jag bara blev förbannad över att han överhuvudtaget tilltalade mig på det sättet när jag inte bett om hjälp fick mig att lämna över backningen till honom, jag orkade helt enkelt inte argumentera!! Men då blev jag bara ännu mer förbannad då det visade sig att farbrorn själv inte dög till att backa!! VARFÖR LA HAN SIG I???!!! Först och främst fick han inte in backen och så fick han motorstopp 2 gånger samt att han parkerade husvagnen uruselt och när vi ber honom göra om det eftersom husvagnen stod säkert en meter ute i vägen så ställer han husvagnen på exakt samma ställe igen!!! "det där blev skitbra" sa jag bara för att få iväg honom så att jag kunde parkera om den... Aja när det var över så fixade vi med husvagnen så att den stod stadigt på bräbitarna som Jessica stått och slitit med bara för min skull =) Jag hade inte tänkt att vara så ambitiös men blev övertalad. Husvagnen lutade dock men va fan vi skulle ju bara sova i den en natt!!! När husvagnsbestyret var över gjorde vi oss i ordning och åkte sedan för att möta upp Carina på Statoil vilket visade sig vara en himla tur eftersom Ingela missuppfattat totalt vilken kyrka som dom skulle gifta sig i men som vanligt hade Carina koll på läget. Trots att vi var tidig till kyrkan så lyckades vi se brudparet INNAN vi gått in i kykan!! VILKEN MISS!!! Dom var ju för fan 10 minuter för tidiga... När vi såg att dom kom var det för sent att springa in i kyrkan utan att behöva gå förbi dom... Så vi sprang bakom ett litet hus och gömde oss!! Jag vet inte riktigt vad vi hade tänkt oss med det... men jag antar att vi trodde att dom skulle försvinna igen en stund så att vi skulle kunna ta oss in i kyrkan utan att behöva se dom men vi blev tvungna att inse att så var inte fallet och gå förbi brudparet in i kyrkan och sätta oss tillrätta... Efter vigseln var det då korttagning... och sedan drog dom nygifta iväg och bruden skrek: "bira bira bira bärs bärs bärs!! Här kom nästa miss... Vi hade förstått det som att dom inte skulle dra till bygdegården direkt vilket skulle ge oss tid att fara till Hotellet och strö rosor på sängarna deras och ställa fram lite choklad... ...och ändå hinna till bygdegården före brudparet... men det gjorde vi inte =( Dom var redan där och alla andra också... Fest blev det iaf på Lyckans bygdegård med god mat som Sofi lagat själv och det hade hon lyckats väldans bra med... Sen sprack våra planer med att sova i husvagn BIG TIME... Vid 02.00 vinglade jag till husvagnen och trots min fylla frös jag så in i helvetet, jag kramade om Ingela och fick på det viset lite värme men vi blev ändå tvungna att ge upp och gå in i bygdegården igen och sova där. Så mycket blev det av vårat campande!! Men rolig helg har det varit och brudparet var så fina, dom såg sååå kära och lyckliga ut!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag älskar kortet då Ingela & Kakan "spanar" - sjukt spännande! Gillar förövrigt din rapport också, fastän jag inte känner bruden i fråga så är det alltid kul att läsa om det...Det känns som att jag var där! ;)