27 juli 2008

Massvis med sol och bad

Japp nu har jag och flickorna haft tre helt underbara dagar i badviken!! Jag är så glad att jag fick avsluta semestern med barnen på detta sätt. Visserligen har jag en vecka kvar av min semester dock inte tillsammans med barnen. dom åker till Norge på tisdag och jag åker till Göteborg på torsdag. Sen när jag kommer hem så är det dags att börja arbeta igen. Badviksdagen idag avslutades på ett mindre trevligt sätt för Tilde, hon började må illa och kräktes i bilen på vägen hem =( Men efter en stunds vila och en glass av pappa så frågade hon efter pizza till middag och har lekt ute hela kvällen med grannen... Jag misstänker att det blev lite för mycket sol för henne... Jag själv har bränt mig på pannan!!??? Märkligt ställe att bränna sig på kan jag tycka men men annars har jag klarat mig förvånansvärt bra i solen värre är det med grannen som bränt sig rejält. Visserligen har jag inte legat och pressat så mycket utan mest badat.. Börjar förstå poängen med badmadrasser nu... (det har tagit mig några år) Önskade verkligen att detta väder kunde ha visat sig i början av min semester men man får vara glad att den visade sig alls... Även om det känns tungt att börja jobba igen, egentligen mest bara för att jag måste kliva upp om mornarna, så saknar jag faktiskt mina små kompisar på jobbet och så behöver jag all ju lönen förstås... Men som sagt jag har en vecka kvar och den kommer att innehålla sol och bad (förhoppningsvis), resa med goda vänner, bröllop och fest =)

Inga kommentarer: