07 juni 2008

Sjukhusbesök

Imorse fick jag nog och ringde sjukan!! Jag har legat och blåst i Tildes öra halva natten (det gjorde mindre ont då tyckte hon) och vad gör man inte? Att hon är lite sjuk är en sak men när hon har så ont så att hon ligger och vrider sig av smärta då gör det så ont i mig så kunde jag skulle jag ta över allt det onda och lite till om bara hon slapp. Hur som hellst fick vi fick en tid 10.30 och behövde bara vänta 30minuter!! Det visade sig att Tilde har både öroninflammation och början till lunginflammation!! Så nu är det Penicillin som gäller i 10 dagar... Dom senaste dagarna har jag köpt medicin för över 600:- förhoppningsvis blir hon frisk nu... SNABBT!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har man örstygn ska man stoppa in en vitlök i örat, det lindrar mycket bra tydligen. Dock måste man läsa på lite hur det funkar, för vitlöken kan bli för "stark".

Vitlök är ju bra mycket billigare än medicin, den går väl bara på typ 2 kr också så det är ju rena kapet? Det är ju helt försvarbart att snåla in på barnens medicin ;-)