02 april 2008

Stackars barn

När jag kom hem idag stod mina flickor förväntansfulla vid vägen och väntade på glassbilen... Jag förklarade att jag inte hade några pengar hemma och att jag förmodligen inte skulle ha råd iaf att köpa någon glass. "Det gör inget" sa dom "Vi tänker köpa glass för våra egna pengar!!"
Hmmm dåligt samvete som fan fick jag att dom ska behöva lägga ut sina egna pengar på glass men å andra sidan så blir dom på det sättet mer medvetna om vad glass kostar för när dom kom in hade dom köpt glass för 110:-!!!

Eftersom min ekonomi för tillfället är nästintill obefintlig och jag ska till frisören imorgon... JAAA jag vet att det rimmar illa men jag fattar sällan vettiga beslut... se gårdagens blogg så inser ni att det är ett nödvändigt ont... iaf så beslutade jag mig idag för att själv klippa Tildes lugg och spara lite pengar.. jag menar... hur jävla svårt kan det vara??!!!
Visserligen så har jag klippt mina barn två gånger tidigare med hrmf mindre lyckad framgång...

Första gången var det Malou som jag klippte och det slutade med att jag gråtandes ringde till Viktoria och bad hon avsluta det jag påbörjat...

Andra gången hade jag hjälp av min gode vän Annie... Då var det Tilde som råkade illa ut... Eftersom hon snurrade håret så hade hon nästan inget hår på ena sidan av huvudet och jättelångt på ena sidan.
Jag och Annie diskuterade över en kopp kaffe hur i helvetet man skulle klippa henne för att det skulle se ut som en frisyr...
Då fick vi den briljanta idén att raka bort allt hår för då skulle det växa ut jämnt och kanske så skulle hon tom. sluta snurra håret och dessutom kanske håret skulle bli lite tjockare då också... kort sagt vi såg bara fördelar med att raka bort hennes hår!!
Om det ändå varit sprit vi hade druckit när vi diskuterade så att vi hade nått att skylla på...

Tilde tyckte iaf det var jättekul (hon var 3år) men när hon såg sig själv i spegeln efteråt så rullade det stora tårar nerför hennes kinder och så skrek hon: "JAG VILL INTE SE UT SÅ HÄR!!!"

Annies pappa kommer in och sa ett och annat sanningens ord (lite pinsamt att bli bli utskälld när man är 25år av kompisens pappa) och Rickard undrade hur i helvetet vi kunde komma på en sån korkad idé även Annies lillasyster slängde ur sig några väl valda ord och där stod vi och skämdes med ett gråtande barn inne på toaletten...

Det tog ett tag att övertala henne hur fin hon var och många samtal till dagmammor, släkt och vänner för att be dem berömma henne om hur snygg hon var i håret då dom fick syn på henne...

Dessa två erfarenheter kanske borde vara avskrämmande då jag fick för mig att klippa idag men icket!

Om vi säger så här så är vi väl många som fått luggen klippt av våra snåla mödrar och man har lindrigt sagt inte sett riktigt klok ut med en lugg från öra till öra....
Så ser Tilde ut nu... men va fan jag har genomgått det och min lillasyster likaså så hon överlever...
Men för att klara mig själv ur detta misslyckande så bad jag henne att inte säga vem som har klippt henne ifall nån frågar..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..hon ä säkert jättesöt! :-)

Anonym sa...

Ja självklart är hon jättesöt MEN luggen är inte vacker :D
Att det ska vara så förbannat svårt att få den lika dan på bägge sidorna!!
Hmmm det kräver mer träning och en bättre sax för jag tänker inte ge upp!!!