06 april 2008

Allt liv räknas

Rubriken på detta inlägg var budskapet i filmen Horton som jag och Tilde nyss varit och sett på bio. Den handlade om en elefant som har en klöver och på klövern fanns ett litet dammkorn och i det lilla dammkornet finns en hel stad med minifolk som bara Horton kan höra eftersom han har så extremt bra hörsel... Hortons uppgift var att sätta dammkornet i säkerhet så inte farorna i djungeln skulle krossa minifolket...
Ingen film som jag känner att jag vill se en gång till, det där med dammkornet påminde om snöflingan i Grinchen och berättarrösten lät och rimmade precis som berättarrösten i Katten i hatten...men jag fick ju popcorn iaf och Tilde tyckte den var bra!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, jag gillar ju animerat, men då skippar jag denna...

Anonym sa...

Näe ta och se den...vi tycker ju inte alltid lika du och jag =)