07 juli 2013

Dag 23

Började morgonen med att göra klart infarten...
Blev inte riktigt bra men bättre iaf :)
Min grusgång börjar bli mer lik en gräsmatta med lite grus på men men det får jag helt enkelt leva med, nu har jag ju åtminstone tagit bort gräsmattan och mossan som hade börjat ta över den lilla bit av infarten som är asfalterad.

Sen följde jag med Olivia & Lova till Badviken och tog mitt första "dopp"... eller näe... jag badade bara fötterna!!



 Lova tyckte inte heller att det var riktigt badvänlig så hon började med att leka i sanden med sin medtagna "lekpark" sen började hon närma sig vattnet för att få tag på lera men mer badade än så blev det inte. Hon kom ganska snart och ville delta i mitt och Olivias fikande, lite nervös över att vi skulle äta upp ALLA melonbitarna :)
Väl hemma så har jag gjort ett tappert försök med att gnugga Malous sportbh ren från all lera med galltvål och sedan tvättat den två gånger i tvättmaskinen, tycker att jag lyckades rätt bra faktiskt.
Om hon är med Swampsoccer nästa år så ska jag investera i en billigare svart sportbh :)
Medan tvättmaskinen gick varm så såg jag Olympus has fallen... en sevärd film... eller så var det för att Gerard Butler var med, jag tycker ju att han är småsnygg men jag gillar han bättre då han pratar rejäl irländska :)

Inga kommentarer: