03 augusti 2012

Gratis gillas!!

Impulsbeställde ett par skor ifrån Sportamore förra veckan i ett salongsberusat tillstånd och dom är så grymt sköna men var tyvärr för små så jag ringde dit imorse och bad om en fraktsedel samt frågade om dom möjligtvis hade ett par i större storlek kvar.
Dom hade ETT par kvar och dom var på rea!!!
Bättre än så kan väl inte en morgon börja va???!!!
Så toknöjd klev jag upp och kände att detta är MIN dag, med ett leende på läpparna fortsatte jag med att tvätta och rensa nere i källaren och fyllde bilen med sånt som ska på soptippen.

Väl framme på tippen fann jag en toksnygg utesoffa från MIO.
På håll såg det ut som en gammeldags pinnsoffa, körde närmre och insåg att det var en ny och att det bara var en pinne borta.
Blev tvungen att kliva ur bilen och klättra upp på sopberget av möbler och ta ned den för en närmre titt. Det krävs visserligen lite lagning men jag tror fan inte att det krävs allt för mycket jobb :)
Blev toknöjd och lyckades övertala en farbror som var där och tömde sitt släp med sopor att frakta hem den åt mig :)
Nu väntar jag på min snickarvän Löken som ska kolla om jag har rätt i vad jag tror eller om jag får frakta tillbaka den på soptippen...

Nöjd som satan och på ett strålande humör åkte vi till Bränna och tittade på Malou & Nicoles kaninungar. Dom har blivit bra mycket större än då vi tittade på dom i lördags, löjligt söta och mjuka.
Kycklingarna hade även blivit större och fått komma ut och leka i solen.
Åhhhh vad jag blev nostalgisk minns då jag hade kycklingar, dom är ju så söta...
När vi skulle därifrån frågade dom om vi ville ha en cykel för dom ville bli av med den.
Tilde gillade den och vi tackade och tog emot :)












Innan middagen färgade jag Malous ögonbryn och noppade dom som jag lovat i ungefär 3 veckors tid att jag skulle göra, hon blev nöjd och då är jag nöjd!! 
Efter det så tände vi grillen och grillade, jag har längtat hela dagen efter grillat så vansinnigt gott!!!
Å även om inte solen var framme så var det ju så pass varmt att vi kunde sitta ute, det är som mysigast om man får äta grillat ute inte riktigt rätt att äta inne då...
Mätta och belåtna slängde vi oss i soffan och såg några klassiker och barnen gillade dom så pass mycket att dom efterlyst fler liknande filmer...



Känner mig MYCKET nöjd med denna dag :)


Inga kommentarer: