03 juni 2012

Gårdagen började med att jag stressade runt på olika loppisar innan det var var dags för fotboll.
C-flickorna mötte först Sorsele och vann med 5-2 varav Tilde gjorde 2 mål, sen mötte dom Betsele och vann med 3-1, där stod Tilde i mål under andra halvlek och gjorde en sjukt snygg räddning, jag höll andan tills jag började känna mig svimfärdig, måste verkligen lära mig att andas under match.
Var två väldigt spännande matcher så underhållningen var toppen däremot var vädret inte nån höjdare!!
Är glad över att jag kokade mig en termos kaffe på morgonen innan vi åkte dit för det var rejält kallt och blåsigt.
När vi kom hem vid 15.00 var det sjukt skönt att ställa sig i en varm dusch.
Dessutom hade Malou varit snäll och plockat undan i köket, det var så rent och snyggt så. Sånt blir man oerhört glad över, då dom spontant hjälper till utan att man har bett om det <3

Sen blev det middag med dom finaste flickorna och efter det lämnade Malou & Jenny oss och drog på UG.
 
Det är tur att jag har Tilde som håller sig hemma ibland och underhåller mig :)
Jag fick skratta åt henne så tårarna sprutade och jag fick kramp i magen...

Tilde skriker från tv-rummet:
-Mamma tv:n funkar inte!!!
Jag går dit och sätter mig i soffan medan Tilde hysteriskt hoppar omkring.
Tilde:
-Boxern funkar men tv:n bara stänger av hela tiden, jag har försökt flera gånger!!!
Jag:
-Men prova att trycka igång den.
Tilde går dit och trycker igång den 2 GÅNGER!!!
Jag:
-Det är en tv... du behöver inte dubbelklicka!!! Tryck EN gång...
Tilde trycker en gång och VOILA tv:n fungerar igen.... 

Hon är för underbart rolig denna unge, snacka om hjärnsläpp :)










Vi hade en helt underbar lördagskväll med jag &Tilde, vi spelade spel, myste och såg på film...
Snacka om kvalitetstid, me like :)

Inga kommentarer: