19 maj 2012

Ledigfredag

Började morgonen med frukost och film tillsammans med Tilde.
Detta med frukostfilm är något vi började med för några helger sedan och eftersom det var ett vinnande koncept så har vi fortsatt :)
Det blir oftast bara jag och Tilde eftersom Malou gärna sover till lunch.
Tilde fick besök efter filmen, dom spelade pingis ett tag innan dom beslutade sig för att dra ner på fotbollsplan och lira lite boll.
Då kidnappade jag Malou & Jenny för lite handlingshjälp men när jag väl hade dom i bilen så vägrade jag släppa ut dom och drog till Dorotea i hopp om att loppisen var öppen.
Vi kom tyvärr 20 minuter för sent :(
Men men vi hade ju iaf en trevlig åktur tillsammans i Jettan... stannade till en stund i Bränna och bad Bjarne fixa vindrutetorkaren som lever sitt eget liv.

Väl hemma i Vilhelmina igen handlade vi inför morgondagens "kalas" och beslutade oss för tacos var den enda rätta fredagsmiddagen...
Tacos och trevligt sällskap, kunde faktiskt inte önskat mig mer...

Efter middagen färgade jag Jennys hår, hennes blonda hår med inslag av blåa slingor blev brunt och jag tycker att det blev riktigt bra fast jag tror att fröken behöver köpa två färgningar, kändes lite lite med en.
Men blandningen var läskigt orange så lite orolig var jag då jag smetade in det i hennes hår...

Sen blev det kubb, jag, Tilde & Amanda mot Malou & Jenny.
Vi vann givetvis och fort gick det också och det var lika så bra för det var ganska så kylslaget ute...


Tillät dom sedan att fjortisgå en ragg medan jag gjorde smör men sedan fick komma hem och se film med mig.

Har även fått hem mina nya fina vinglas idag, som Rosa gjort.
Hon är så duktig, blev ju givetvis tvungen att inviga ett direkt!!





Inga kommentarer: