26 september 2011

Myshelg

Hade en helt fantastisk lördag på alla sätt och vis.
Började med att titta på fotbollsmatch mellan B-flickorna och Sörfors.
Sjukt jämt och helt galet spännande.
Malou stod i mål andra halvlek och hade jag vetat det så hade jag nog inte farit dit.
Jag avskyr då hon står i mål, jag fixar inte spänningen riktigt.
Blir så stressad och håller andan tills jag får syrebrist och huvudvärk.
MEN hon gjorde en grymt snygg räddning så det var en löjligt stolt mamma som satt där på åskådarbänken och vrålade :)
Matchen slutade 1-1
Efter det hyrde vi film och bänkade oss i soffan, å där satt vi hela kvällen!!!
Hade ett avbrott då det gjordes upp en eld, tändes ljus och lagades mat men efter det satt vi och bara njöt av varandras sällskap och pinsamma filmer.
Fast jag fick faktiskt välja mig en mansfilm så jag känner mig riktigt nöjd.
Malou tyckte dock att THOR var en gubbe men hon vet ju inte bättre :)

SÖNDAG
Vilket blogginlägg Malou skrev i söndags...
Blir mycket rörd, älskar dig min skatt!!!
Jag och mamma och syrran hade otroligt trevlig igår:p Vi såg tre fryra filmer. Jag och syrran såg gnomio och julia, jag mamma tilde såg en komedi och en ungdoms film, som "jag" gillade. Jag och mamma såg TORH tror jag den hette<3 Vi åt också tacos som var otroligt gott, och även godis xD Jag vill göra detta varrenda lördag, men så klar det skulle vi bli runerad på. Men man måste ju inte ha värtsa kalaset som igår<3 ÄLSKAR MIN MAMMA och hon är mitt allt<3 ÄLSKAR pappa Och syrran med, ofc<3 Ni är allt. jag är glad att vi gjorde det vi gjorde igårXD<3 mamma har säkert fina bilder på oss i soffan men nt jag jag. Tänkte inte på det:D älskar dej mamma och syrran c


Vaknade relativt tidigt igår men kände mig, hör och häpna, UTVILAD så det var bara att kliva upp.
Slängde in en plåt i ugnen med äppelskivor, blev nyfiken på Camillas äppelchips
Sen så började jag med blåbärssylten, gjorde som Leila men tyckte den blev sjukt söt.
Flickorna däremot tyckte att den blev jättegod och det var väl huvudsaken,
det är ju dom ska äta den :)
Sen så har jag fått sjukt mycket gjort idag som bara legat och väntat på att bli gjort men som jag aldrig prioriterat.
Idag hade jag inte bara haft orken till att göra det, utan även VILJAN att lägga lite energi på detta,
känns löjligt bra.
Bl.a la jag ut en annons på blocket, tänkte att jag skulle åtminstone försöka sälja min bil.
Har tänkt göra det hela sommaren men det blev liksom aldrig av men idag var det dags!!
Sen gjorde jag en tacopaj, eftersom det blev så mycket köttfärs kvar sen igår.
Å till den blev det givetvis en film till :)
Innan filmens slut så var bilen såld :)
Bilen till en yngling som skulle iväg på jobb gick sönder strax utanför Storuman och desperat sökte han efter den billigaste bilen i närheten och hittade min annons :)
Liftande tog han sig till mig och köpte bilen utan att pruta, jag är så lycklig!!!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Hej.
Är ju liksom nyfiken av mig. Hur blev äppelchipsen, hiss eller diss?

Hoppas ni har en lika mysig helg denna helg.

Annelie sa...

Förmodligen hade jag dom lite för länge i ugnen såå diss men tror jag måste göra det igen och hålla lite mera koll innan ger ett svar på vad jag tycker :)