13 maj 2011

Nostalgi

Pratade om tv-spel och dataspel häromdan med en arbetskollega och helt plötsligt kom jag och tänka på den tiden då jag var helt besatt av att spela Paperboy.
Ett spel som hon inte kände till och jag försökte febrilt förklara så att hon skulle förstå och förhoppningsvis också minnas tillbaka till den tid då man laddade spel från kassettband.
Man fick vänta i en evighet innan man fick spela OM man fick spela, många gånger fick man göra om samma procedur flera gånger innan den hittade åt spelet. 
Hon kände inte till denna metod och jag insåg rätt så snabbt att det var lönlöst att försöka få henne att bli lika nostalgisk som jag... hon är för ung :/

En annat spel som jag minns från Commodore 64tiden var Samantha Fox Strip Poker
Å vad jag minns var spelet inte så speciellt svårt, kläderna rykte rätt fort MEN värre bilder än så här blev det inte haha :)
Bör kanske nämna att allt ägdes av min bror och det var bara då han inte var hemma som jag fick sitta och spela å vissa spel var det nog inte menat att jag skulle hitta...

Inga kommentarer: